شناسهٔ خبر: 67084540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۲ هزار نفر در آموزش و پرورش ایلام استخدام شدند

ایلام - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: بیش از ۲ هزار نفر در رده‌های مختلف آموزشی و اداری این اداره کل از ابتدای کار دولت سیزدهم تا کنون استخدام شده‌اند.

صاحب‌خبر -

" علی درویشی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: با احتساب تعیین تکلیف استخدام نیروهای سوادآموزی، دانشگاه فرهنگیان، ماده ۲۸( جذب از طریق آزمون سازمان سنجش) و آزمون‌های استخدامی در طول سه سال گذشته( ۱۴۰۰ تا کنون) بیش از ۲ هزار نفر در آموزش و پرورش استان ایلام استخدام شده‌اند.

وی با بیان اینکه استخدام نیروهای جدید و افزودن آن‌ها به بدنه آموزش و پرورش و همچنین تعیین تکلیف نیروهای رده‌های مختلف به لحاظ استخدامی، گام مهمی در راستای ارتقای سطح نیروی انسانی آموزشی و اداری در این اداره کل بوده است، گفت: فرایند استخدام ۵۰۰ نفر نیز از ابتدای امسال تا کنون در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: یکی از چالش‌های سیستم آموزشی و مدارس استان، کمبود تعداد مشاور در مدارس بود که با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، حمایت‌های استاندار و نیاز مبرم به وجود و حضور مشاور در سطح مدارس استان، با رایزنی‌های انجام شده از تعداد ۵۰۰ نفر استخدامی امسال، ۱۰۰ نفر در حوزه مشاوره مدارس استان مشغول به کار خواهند شد.

بیش از ۲ هزار نفر در آموزش و پرورش ایلام استخدام شدند

درویشی با اشاره به برگزاری آموزن استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش در۱۴ اردیبهشت ماه، ابراز کرد: فرایندهای مربوط به آزمون استخدامی دوره ابتدایی در استان انجام شده و فرایند جذب مشاوران مدرسه نیز در دستور کار قرار دارد.

۳۱ خرداد آخرین مهلت ثبت سفارش کتاب درسی

وی در ادامه با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان، یادآور شد: امتحانات نهایی در پایه‌های ششم و نهم به صورت هماهنگی کشوری و پایه‌های دهم تا دوازدهم به صورت نهایی تا پایان خردادماه ادامه دارد و تمهیدات لازم در سطح مدارس استان برای برگزاری این امتحانات فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به اینکه ۲۴ هزار دانش آموز ایلامی، در آزمون‌های نهایی شرکت دارند، گفت: امتحانات نهایی در سطح ۹۰ حوزه امتحانی در سراسر استان برگزار می‌شود و این حوزه‌ها به سیستم‌های مورد نیاز روز از جمله دستگاهای موبایل یاب و سیگنال یاب مجهز شده است.

درویشی با اشاره به اینکه تا کنون، این آزمون‌ها با کمترین آسیب در سطح استان برگزار شده و آرامش بسیار خوبی در این زمینه برقرار است، ابراز کرد: امتحانات نهایی دانش‌آموزان، تا پایان خردادماه سال جاری ادامه دارد.

بیش از ۲ هزار نفر در آموزش و پرورش ایلام استخدام شدند

وی در ادامه به آغاز ثبت نام کتاب درسی در استان اشاره کرد و افزود: ۳۱ خردادماه، آخرین مهلت ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با تاکید بر اینکه تا کنون بیش از ۶ هزار نفر از دانش‌آموزان استان برای ثبت سفارش کتاب درسی اقدام کرده‌اند، ابراز کرد: دانش‌آموزان میان پایه برای ثبت سفارش کتاب با مراجعه به سامانه فروش کتاب درسی به آدرس my.medu.ir هر چه سریعتر نسبت به ثبت سفارش کتاب مقطع تحصیلی خود اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، بیش از یکصد هزار دانش آموز در یک هزار فضای آموزشی در سطح استان ایلام مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما