شناسهٔ خبر: 67083274 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: کمیته ملی المپیک | لینک خبر

آموزش وادا در خصوص پاسپورت بیولوژیک ورزشکاران | کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران

صاحب‌خبر -

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ در حال ارائه به روز رسانی در مورد توسعه و اجرای ویژگی های جدید گذرنامه بیولوژیکی ورزشکار و اعلام وبینارهای مرتبط در تاریخ 12 و 19 ژوئن 2024 است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از وادا، نهاد بزرگ بین المللی ضددوپینگ می خواهد سهامداران را در مورد پیشرفت گذرنامه بیولوژیکی ورزشکار (ABP) پس از راه اندازی ماژول غدد درون ریز و نشانگرهای استروئیدی خون در ماژول استروئید در سال 2023، و ادغام آنها در یک رابط جدید ذیل مدیریت اداره ضد دوپینگ WADA به روز کند.
 برای ارائه به روز رسانی های بیشتر و راهنمایی های عملی در مورد ماژول های جدید ABP، وادا دو وبینار برگزار خواهد کرد. اولین وبینار بر روی بهینه سازی استفاده از رابط گذرنامه در ADAMS NextGen متمرکز خواهد بود که راه اندازی حساب کاربری و مدیریت گروه ورزشکاران را برای کاربران کمتر با تجربه (12 ژوئن) پوشش می دهد.
 دومین وبینار بر ملاحظات عملی برای ادغام این ویژگی ها در یک استراتژی آزمایش کلی برای سازمان های ضد دوپینگ (ADOs) مورخ 19 ژوئن تمرکز خواهد کرد. راه اندازی ماژول جدید غدد درون ریز جدید ABP را برای تشخیص سوء استفاده از هورمون رشد انسانی و ترکیبات مرتبط معرفی می نماید. این روش تشخیص می‌تواند ناهنجاری‌های زیر آستانه‌های مبتنی بر جمعیت قبلی آزمایش بیومارکر hGH را شناسایی کند، به انتخاب نمونه‌ها برای تجزیه و تحلیل بیشتر hGH و در نهایت بهبود شناسایی ورزشکاران مشکوک کمک می‌کند. چندین فدراسیون ملی قبلاً از این ابزار برای آماده سازی برای بازی های پاریس 2024 استفاده کرده اند.


نظر شما