شناسهٔ خبر: 67083173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

بسیج سازندگی و گروه های جهادی گره گشای مشکلات آموزش و پرورش هستند

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیج سازندگی و گروههای جهادی، با تلاش شبانه روزی و خالصانه خود همواره گره گشای مشکلات آموزش و پرورش در بزنگاه های حساس بوده و خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، محمد جمالی آرند،در جلسه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی با گروههای جهادی که به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ ایثار و جهاد گفت: فرهنگ سازی کار جهادی حتی از خود کار جهادی اهمیت بیشتری دارد و فعالیت جهادی از این جهت مهم است که باعث گسترش فرهنگ جهادی و خودسازی افراد می‌شود.
وی،با اشاره به نقش مهم گروههای جهادی در مرتفع کردن بخشی از مشکلات و چالش های پیش روی دستگاه تعلیم و تربیت استان ،افزود: بسیج سازندگی و گروههای جهادی، با تلاش شبانه روزی و خالصانه خود همواره گره گشای مشکلات آموزش و پرورش در بزنگاه های حساس بوده و خواهند بود.
جمالی آرند،با تقدیر وتشکر از خدمات و فعالیت های گروههای جهادی همراه آموزش و پرورش استان ،خواستار تعامل و مشارکت بیش از پش این گروههای جهادی برای مرتفع نمودن مشکلا باقیمانده مدارس استان تا پیش از 
آغاز سال تحصیلی جدید شد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان هم در این نشست ،آموزش و پرورش را دستگاهی تمدن ساز و انسان ساز برشمرد و گفت:رکن اصلی و اساسی پیشرفت و توسعه کشور در گرو رشد و تعالی آموزش و پرورش است و ضرورت دارد همه دستگاههای اجرایی،جهادی و خیران با نگاه ویژه در کنار این دستگاه مهم وحساس برای رسیدن به اهداف تعالی خود همراه و پای کار باشند.
سرهنگ حسن رضایی،از فعالیت بیش از 700 گروه جهادی پزشکی،دانشجویی و دانش آموزی در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود:در سالیان گذشته این گروههای جهادی اقدامات خوبی در عرصه های جهاد علمی،پزشکی،آموزشی ،پرورشی در استان انجام دادند و امسال هم بیش از پیش در کنار آموزش و پرورش استان برای ارائه خدمات مطلوب تر به جامعه هدف خود خواهند بود.
وی،خواستار تعامل و همکاری بیشتر مدیران و معاونان مدارس با گروههای جهادی شد و گفت:این آمادگی را داریم تا در ایام تعطیلی مدارس و با هدف پر کردن اوقات فراغت دانش اموزان در تمامی زمینه های مورد نیاز اعم از زیباسازی،بازسازی و تعمیر مدارس،برگزاری کلاس های کمک آموزشی ،پرورشی،تربیتی و فوق برنامه آموزش و پرورش استان را همراهی کنیم.
مسئول گروه جهادی علمی و عمرانی فطرس مرکز استان هم با بیان اینکه پارسال 821 نیروی جهادی این گروه در 110 مدرسه جهاد علمی آموزشی را انجام داده اند گفت:تابستان امسال هم بنا داریم در110 مدرسه دیگر اعم از ابتدایی و متوسطه را با نیروهای جهادی این گروه در بحث جهاد علمی و آموزشی با برگزاری کلاس های آموزشی و تقویتی پوشش دهیم.
سرهنگ محمد نصیرزاده،با بیان اینکه فعالیت گروهای جهاد علمی از 10 تیرماه شروع و تا آخر مردادماه ادامه می یابد،افزود:آمادگی داریم تا علاوه بر کار جهادی علمی،در بحث زیباسازی ،تعمیر و بازسازی مدارس مناطق محروم و کمتر برخوردار استان آموزش و پرورش را همراهی و کمک کنیم.
وی از در دست ساخت بودن مدرسه خیرساز 3 کلاسه دبیرستان دخترانه مهدیه یاسوج با زیربنا 118 متر مربع و با اعتبار 7 میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان تیرماه این مدرسه به بهره برداری برسد.
دبیرقرارگاه جهادی عدالت تربیتی مستقر در اداره کل آموزش و پروش استان نیز از ثبت فعالیت هزار و 40 نفر نیروی جهادی در قالب 70 گروه جهادی علمی و تربیتی در سامانه اتنا خبر داد و گفت:پارسال توسط گروههای جهادی عدالت تربیتی با اجرای طرح شهید عجمیان کار بازسازی،دیوارکشی،رنگ آمیزی،ساخت سرویس های بهداشتی،تعمیر سیستم های گرمایشی و سرمایشی 78 مدرسه با 278 کلاس درس انجام شده است.
رستار،افزود:همچنین این گروههای جهادی پارسال 3 هزار میز و صندلی مستهلک را تعمیز و بازسازی و در اختیار مدارس قرار دادند.
وی،از در نظر گرفتن 640 مدرسه در 5 منطقه مشخص شده از جمله یاسوج،لوداب،مارگون،دیشموک و عشایر برای تابستان امسال در طرح شهید عجمیان خبر داد و گفت:تمامی نیازمندی های احصاء شده مدارس این مناطق قرار است با کمک گروههای جهادی تحت پوشش قرارگاه عدالت تربیتی اداره کل با اجرای طرح شهید عجمیان تا پایان تابستان امسال مرتفع شود.
رستار،افزود:علاوه بر اینها با کمک خیران و گروههای جهادی مسائل و مشکلات آموزشی،پرورشی،ورزشی،زیباسازی ، رنگ آمیزی و تعمیر مدارس 25 محله کمتربرخوردار استان در اولویت کاری این قرارگاه قرار گرفته است.

نظر شما