شناسهٔ خبر: 67083137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خریداری ۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان تایباد

۱۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تایباد به صورت تضمینی خریداری و ذخیره شد.

صاحب‌خبر -
خریداری ۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان تایباد خراسان رضوی
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ،  فرماندار تایباد گفت: این میزان محصول در قالب هزار و ۸۳۷ محموله و در بازه زمانی ۱۵ روز گذشته خریداری شده است.
 
مهدی شیردل افزود : قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی کنونی با افزایش ۲۳ درصدی نسبت به قیمت خرید سال گذشته، ۱۷۵ هزار ریال است که این قیمت با احتساب ۲ درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید محاسبه می شود.وی بیان کرد : پیش بینی می شود از مجموع هفت هزار و ۹۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم در این منطقه، افزون بر ۲۵ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و ذخیره سازی شود.
 
شیردل افزود: در بازه زمانی خرید گندم این شهرستان تاکنون هیچ موردی از  سن زدگی  در این محصول مشاهده نشده است.وی اضافه کرد: در راستای حمایت از کشاورزان گندم کار تایباد، هم اکنون یک مرکز خرید به صورت شبانه روزی در این شهرستان فعال است که ۴۷ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی دارد.فرماندار تایباد گفت: هم اکنون روزانه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن گندم از کشاورزان این خطه مرزی خریداری می شود. شیردل افزود: پیش بینی می شود در پایان فصل برداشت گندم این شهرستان، افزون بر ۳۰ هزار تن محصول از کشتزارهای تایباد برداشت شود.
 
شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد با داشتن ۴۵ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی یکی از قطب های کشاورزی استان خراسان رضوی به شمار می رود، این شهرستان هفت هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دارد.
 
 
 

 

نظر شما