شناسهٔ خبر: 67024327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گذشتن خریدتضمینی گندم در خراسان رضوی از مرز ۱۲ هزار تن

شرکت‌های تعاون روستایی درخراسان رضوی ۱۲ هزار و ۶۷۷ تن گندم را به شکل تضمینی خریداری کرده اند.

صاحب‌خبر -
خرید گندم در خراسان رضوی، عبور از مرز ۱۲ هزار تن
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی؛  مدیرکل تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: شرکت‌های تعاون روستایی در ۱۶ شهرستان و ۲۴ مرکز فعال، کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خراسان رضوی را برعهده دارند.
 
آرش آوان افزود: با توجه به این که برداشت گندم در تعدادی از شهرستان‌های استان از اوایل خردادماه آغاز شده است، تاکنون کشاورزان در چهار شهرستان، مازاد گندم تولیدی خود را تحویل مراکز خرید تعاون روستایی داده‌اند که در این راستا شهرستانهای رشتخوار و سرخس پیشرو هستند.
 
وی بیان کرد: این میزان خرید گندم در بازه زمانی ۱۵ روز گذشته از سوی مراکز خرید تعاون روستایی استان انجام شده است و خرید گندم از سوی شبکه تعاون روستایی تا پایان برداشت این محصول و بعد از آن نیز ادامه دارد.
 
آوان افزود: سال گذشته تعاون روستایی استان، ۱۱۱ هزار و ۹۸۹ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کرد.
 
وی به خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در خراسان رضوی اشاره و اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت کلزا در استان، ۲۰۶ تن از این محصول در ۱۲ شهرستان و ۱۲ مرکز خرید از کشاورزان خریداری شده که بیشترین رقم با ۱۸۶ تن در تایباد بوده است.
 
 
۱۳۶ هزار و ۹۰۰ هکتار از کشتزارهای استان خراسان رضوی امسال به کشت گندم آبی و ۴۱ هزار ۸۰۰ هکتار به کشت گندم دیم اختصاص دارد.
 
 
 
 
 

 

نظر شما