شناسهٔ خبر: 67081032 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

از افزایش شمار شهدای جنایت النصیرات به ۲۱۰ نفر تا ادامه واکنش‌ها

در حالی که دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه شمار شهدای جنایت وحشیانه اشغالگران صهیونیست در اردوگاه النصیرات را تا این لحظه ۲۱۰ نفر و شمار مجروحان را بیش از ۴۰۰ نفر اعلام کرده، واکنش شخصیت‌های مختلف از اقصی نقاط جهان نسبت به این قتل عام هولناک ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، رژیم صهیونیستی روز شنبه، 19 خرداد در ادامه جنایت‌های خود قتل عام هولناکی را در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه انجام داد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه در این باره اعلام کرد که شمار شهدای جنایت وحشیانه اشغالگران در این اردوگاه تا این لحظه به ۲۱۰ نفر رسیده و شمار مجروحان نیز بیش از ۴۰۰ نفر است.

ارتش رژیم صهیونیستی ظهر شنبه مدعی شد که در عملیات خود در مرکز اردوگاه النصیرات در نوار غزه توانسته است چهار اسیر صهیونیست را آزاد کند و آنها در وضعیت خوبی هستند.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام اعلام کرد حمله اسرئیل به منطقه النصیرات در مرکز غزه جنایت جنگی تمام عیار است و نخستین کسانی که از آن آسیب دیدند، اسرای اسرائیلی رژیم هستند.

پایگاه خبری العهد به نقل از شیخ نعیم قاسم نوشت: ارتش اسرائیل اعلام کرد که چهار تن از اسرای خود نزد جنبش حماس را آزاد کرده و به دستاوردهایی دست یافته اما به مردم نگفته است که بهایی که برای آزادی آنها پرداخته شده، ۱۲۰ هزار شهید و مجروح مرد و زن از مردم فلسطین و هزاران کشته و زخمی اسرائیلی است.

وی گفت: اگر درباره این اتفاق صحبت کنیم، می‌گوئیم که این یک شکست وحشتناک، کوچک و حقیر تلقی می‌شود که رژیم اسرائیل نتوانست برخی از اسیران خود را جز بعد از این جنایات هولناک و پس از کشته و زخمی شدن هزاران نفر از نیروهای خود آزاد کند و این چه دستاوردی است؟

توقف فوری حمام خون در غزه

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا کشتار ارتش اسرائیل در حق غیرنظامیان فلسطینی در النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را محکوم کرد و گفت: گزارش‌های وارده درباره این جنایت، هولناک است.

به نقل از الجزیره، بورل با تأکید بر توقف فوری آنچه که آن را «حمام خون» در غزه توصیف کرد، اظهار کرد: پیشنهادی که رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته ارائه کرد، راهی به سوی آتش‌بس دائمی و پایان دادن به درگیری‌ها در نوار غزه است.

یمن: قتل عام اردوگاه النصیرات؛ نقض آشکار قوانین بین‌المللی

 المسیره هم گزارش داد: وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات تأکید کرد که تداوم تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه پیامدهای جدی بر صلح و امنیت بین‌المللی خواهد داشت.

وزارت خارجه یمن در این بیانیه، افزوده است: قتل عام اردوگاه النصیرات نقض آشکار قوانین بین‌المللی، ارزش‌های بشردوستانه و منشور سازمان ملل به‌ویژه کنوانسیون ژنو است.

جهاد اسلامی: مبادله اسیری در کار نخواهد بود

خبرگزاری سما فلسطین گزارش داد: محمد الهندی، معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین درباره آزادی چهار اسیر صهیونیست در عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز غزه، گفت: دشمن در تلاش است دستاوردهای خود را بزرگنمایی کند اما آنچه مسلم است اینکه عملیات آنها محدود است.

وی افزود: دشمن از ابتدای تهاجم نظامی خود به غزه نتوانست مقاومت را شکست دهد و در بازگرداندن اسرای خود نیز شکست خورده است.

معاون دبیرکل جهاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون بر روی مقاومت برای پذیرش توافق مبادله اسرا فشار زیادی است، گفت: مقاومت فشار برای پذیرش معامله مبادله اسرا با (رژیم) اسرائیل را نخواهد پذیرفت و ما جز توقف تجاوز نظامی و عقب‌نشینی اشغالگران از نوار غزه چیزی را نمی‌پذیریم.

مقام نروژی: خواستار استقرار آتش‌بس فوری در نوار غزه هستیم

به نقل از الجزیره، آندریاس کراویک، معاون وزیر خارجه نروژ در پیامی اعلام کرد که ما جنایت جدید و وحشیانه رژیم صهیونیستی در مرکز اردوگاه النصیرات را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با بیان اینکه ما باز هم شاهد یک قتل‌عام تازه در غزه بودیم، نوشت: اسلو حمله به غیرنظامیان را به شدیدترین وجه محکوم می‌کند.

کراویک در پیام دیگری با بی‌توجهی به قتل عام هولناک صهیونیست‌ها در اردوگاه النصیرات در نواز غزه از آزادی چهار اسیر صهیونیست استقبال کرد و افزود: ما خواستار استقرار آتش‌بس فوری در نوار غزه و پایان درد و رنج فلسطینیان در کنار آزادی بدون قید و شرط سایر گروگان‌های (اسرای) اسرائیلی هستیم.

سوء استفاده اسرائیل از مسئله اسرا برای تداوم نسل‌کشی در غزه

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین هم ضمن اذعان به اینکه رژیم صهیونیستی از اسرای خود در غزه برای تداوم جنایت‌هایش سوء استفاده می‌کند، گفت: اسرائیل با موضوع گروگان‌ها (اسرا)، به کشتار مردم غزه مشروعیت می‌بخشد.

وی در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: آزادی این چهار گروگان (اسیر) نباید به قیمت کشته شدن ۲۰۰ فلسطینی از جمله کودکان و زخمی شدن بیش از ۴۰۰ نفر از آنها تمام می‌شد.

آلبانیز افزود: حمله سربازان در جریان عملیات النصیرات که به شکلی حیله‌گرانه در یکی از کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه مخفی شده بودند ثابت کرد که (رژیم) اسرائیل از مسئله گروگان‌ها (اسرا) برای تداوم جنایت‌هایش در غزه سوء استفاده می‌کند.

به نقل از شبکه المیادین، مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی در سخنانی تصریح کرد: صحنه‌های کشتار در اردوگاه النصیرات ثابت می‌کند که شدت این جنگ در حال افزایش است.

وی در ادامه افزود: اردوگاه النصیرات کانون فاجعه‌ای است که نوار غزه در آن به سر می‌برد.

انتهای پیام

نظر شما