شناسهٔ خبر: 67080631 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هزینه ۵۱۰ میلیاردی برای تصفیه‌خانه آب شرب شهرکرد

مدیرعامل آبفا استان چهارمحال و بختیاری از هزینه ۵۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت تصفیه‌خانه شهید شیرعلی‌مردان‌خان بختیاری برای تصفیه و زلال سازی آب شرب شهرکرد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محمد کریمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سایت احداث مخازن زلال‌ساز و کاهش کدورت شهید شیرعلی مردان بختیاری تاکنون 23 هزار و 265 متر مکعب خاک‌برداری انجام شده است.

وی افزود: بلافاصله پس از عملیات بزرگ خاک‌برداری، کف‌سازی، آرماتوربندی، قالب‌بندی و بتن ریزی مخزن 7000 مترمکعبی، احداث دیواره حائل با سنگ و سیمان در این تصفیه خانه آب با تمام قوا در حال انجام است.

کریمی بیان کرد: در ساخت این تصفیه خانه 168 مترمکعب بتن‌ریزی  توسط سه دستگاه میکسر در کف‌سازی به عنوان بتن مگر، 156 تن آرماتوربندی، 4 هزار و 320 مترمربع قالب‌بندی، آماده‌سازی دیواره‌ها، 1560 مترمکعب بتن‌ریزی، احداث دیوار حائل سنگ و سیمانی به طول 60 متر، عرض سه متر و ارتفاع تا 5 متر به حجم 1264 متر مکعب و 19100 کیلوگرم کارهای فلزی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای این پروژه حدود 510 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در این تصفیه‌خانه در حال ساخت با نصب و راه‌اندازی 4 پکیج مقداری از آب خط کوهرنگ در مواقعی که کدورت آب چشمه کوهرنگ افزایش یابد زلال‌سازی انجام می شود.

کریمی عنوان کرد: در این پروژه روش زلال‌سازی با ته‌نشینی ساده مستطیلی طراحی و در حال اجراست که ظرفیت 48 هزار متر مکعب در شبانه روز با دبی ورودی 488 لیتر بر ثانیه را دارد.

انتهای پیام/7540/

نظر شما