شناسهٔ خبر: 67080398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دستگیری اخاذ اینترنتی در گلوگاه

فرمانده انتظامی گلوگاه از شناسایی و دستگیری فردی که با دسترسی به تصاویر خصوصی یکی از شهروندان قصد اخاذی از وی را داشت، خبر داد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ محمودکلوانی در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس فتا در پی دریافت شکوائیه‌ای از یک خانم، مبنی بر دریافت تصاویر شخصی وی و تهدید به انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی به قصد اخاذی، رسیدگى به این پرونده را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پلیس فتا پس از بررسی ادله ارائه شده توسط شاکیه و مستندات جمع‌آوری شده، هویت دقیق مزاحم اینترنتی را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی گلوگاه گفت: متهم در تحقیقات مقدماتی که منکر هرگونه ارتکاب جرمی بوده و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت، اما با هوشیاری کارآگاهان سایبری، لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد.

سرهنگ کلوانی ضمن اشاره به ماده ۱۶ قانون جرایم رایانه‌ای تصریح کر: برابر قانون هر گاه فردی به و‌سیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم و جانب احتیاط را داشته باشند، گفت: شهروندان در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش نمایند.

نظر شما