شناسهٔ خبر: 67079551 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

آشوب در خانه عنکبوت

اگرچه بروز اختلافات سیاسی میان سران صهیونیستی، مسئله‌ای مسبوق به سابقه است، اما تشدید این اختلافات در میانه جنگ غزه به روند فروپاشی رژیم صهیونیستی سرعت بخشیده است.

صاحب‌خبر -

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: هشت ماه از جنگ غزه می‌گذرد؛ جنگی که هیچ دستاوردی برای صهیونیست‌ها نداشته و هر روز خبری از تشدید اختلاف در کابینه جنگ رژیم کودک صهیونیستی در رسانه‌ها منعکس می‌شود.

زمزمه کناره‌گیری «بنی‌گانتز» عضو کلیدی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز در همین راستا تعریف می‌شود؛ موضوعی که بیش از پیش اختلافات و درگیری‌های داخل این رژیم اشغالگر و نامشروع را به همگان نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، تصمیم «بنی‌گانتز» برای استعفا از آنجا رنگ و بوی جدی به خود گرفت که گزارش‌هایی در رسانه‌های اسرائیلی منتشر شد که حاکی از این بود که این عضو کلیدی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی از نبود برنامه‌ای روشن و مشخص برای بعد از جنگ غزه عصبانی و خشمگین است. از آنجایی هم که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم از ارائه برنامه‌ای مشخص در مورد فردای بعد از جنگ خودداری می‌کند به نظر نمی‌رسد این مشکل قابل حل باشد.

موضوع دیگری که موجب تشدید اختلافات میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزرا و اعضای کابینه او شده، نبود برنامه‌ای دقیق و مدون برای کنترل نوار غزه است. این بی‌برنامگی موجب شده تا شاهد بروز و ایجاد اختلافات بسیار جدی بین اعضای کابینه رژیم صهیونیستی باشیم که نسبت به آینده این جنگ و آینده اداره نوار غزه هیچ وضعیت و چشم اندازه واضح و روشنی نداشته باشند.

وضعیت اسرای اسرائیلی که در دستان گروه حماس اسیر هستند نیز یکی دیگر از علل و عوامل اختلافات و درگیری‌های موجود در کابینه رژیم صهیونیستی است. بنی‌گانتز، عضو کلیدی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در مورد تعیین وضعیت اسرای اسرائیلی موجود در دستان حماس هم شدیدا معترض بوده و خواستار حل و فصل سریع و مناسب این موضوع است.

پیرامون آخرین تلاش‌ها برای حل و فصل موضوع اسرای اسرائیلی که در دستان حماس اسیر هستند نیز باید به این مهم اشاره کنیم که در این مورد هم شاهد هستیم که نتانیاهو هیچ همکاری برای پایان بخشیدن به این وضعیت نکرده و حتی پیشنهادات آمریکا و دیگر کشور‌ها را هم قبول نکرده است. ضمن اینکه چندین جلسه و نشست برگزار شده پیرامون این موضوع نیز با کوتاه نیامدن شخص نتانیاهو بی‌نتیجه مانده است.

هرچند که خروج «بنی‌گانتز» و حزب او از کابینه اضطراری نتانیاهو که بعد از عملیات «طوفان‌الاقصی» در هفتم اکتبر تشکیل شده بود موجب فروپاشی ائتلاف نتانیاهو که در حال حاضر ۶۴ کرسی در کنست دارد نخواهد شد ولی ضمن افزایش بی‌ثباتی‌ها در کابینه نتانیاهو موجب تشدید بحران سیاسی فعلی در رژیم صهیونیستی آن هم در میانه جنگ غزه خواهد شد.

از طرف دیگر به دلیل اینکه «بنی‌گانتز» به عنوان عضو کلیدی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ارتباط خوبی با دولت «جو بایدن» دارد، خروج او از کابینه نتانیاهو زمینه ساز افزایش قابل توجه فشار‌های آمریکا و همچنین فشار‌های بین‌المللی بر روی شخص نتانیاهو می‌شود. موضوعی که اصلا به مذاق نخست وزیر رژیم صهیونیستی خوش نمی‌آید و پیش بینی می‌شود نتانیاهو دست به یک سری اقداماتی بزند تا از این وضعیت دوری کند.

در پایان باید گفت از آنجایی که ورود «بنی‌گانتز» به کابینه اضطراری نتانیاهو با اقبال گسترده ساکنان سرزمین‌های فلسطین اشغالی روبرو شده است و آن را می‌توان به‌عنوان نشانه‌ای بر وحدت داخلی رژیم صهیونیستی دانست، خروج او هم از این کابینه می‌تواند نشانه‌ای بسیار جدی و روشن از شدت گرفتن اختلافات داخلی و بحرانی‌تر شدن وضعیت این روز‌های رژیم صهیونیستی باشد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما