شناسهٔ خبر: 67079507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

شریان: بذرپاش گزینه نهایی ماست شریان: بذرپاش گزینه نهایی ماست

فرارو- چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور به زودی برگزار می‌شود و هر حزب، با حمایت از شخص یا اشخاصی مشخص، تکلیف خود را برای ادامه روند فعالیت‌های سیاسی خود تعیین کرده است. به گزارش فرارو، برخی گمانه زنی‌های سیاسی حکایت از آن دارند که با توجه به تعداد نامزد‌ها و سبد رای آن‌ها احتمال رفتن

صاحب‌خبر -

فرارو- چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور به زودی برگزار می‌شود و هر حزب، با حمایت از شخص یا اشخاصی مشخص، تکلیف خود را برای ادامه روند فعالیت‌های سیاسی خود تعیین کرده است.

به گزارش فرارو، برخی گمانه زنی‌های سیاسی حکایت از آن دارند که با توجه به تعداد نامزد‌ها و سبد رای آن‌ها احتمال رفتن انتخابات به دور دوم کم نیست و ممکن است شاهد این اتفاق در انتخابات پیش رو باشیم.

بین گزینه‌هایی که از سوی جریان‌ها و احزاب مختلف به عنوان گزینه اصلی مطرح می‌شوند، نام مهرداد بذرپاش نیز دیده می‌شود. بذرپاش که از از سال ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم سمت وزیر راه و شهرسازی را برعهده دارد، پیشتر در فاصله سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ به عنوان رئیس کل دیوان محاسبات کشور فعالیت می‌کرد. بذرپاش اکنون به عنوان گزینه اصلی شورای مرکزی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) تعیین شده است.

با توجه به این شرایط پرسش‌هایی در رابطه با علل انتخاب بذرپاش توسط شریان و نگرش این گروه نسبت به سایر کاندیدا‌ها مطرح است، مجتبی اکبری، عضو شورای مرکزی و سخنگوی انتخاباتی شریان در گفتگو با فرارو به این پرسش‌ها پاسخ داده است:

بذرپاش همه ویژگی‌های مدنظر رهبر انقلاب را دارد/ بار عمده تحقق وعده‌های دولت سیزدهم بر دوش بذرپاش بودمجتبی اکبری به فرارو گفت: «با توجه به مصوبه شورای مرکزی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) و همچنین با تقاضایی که از طرف شبکه تحقیقاتی تشکیلات در سراسر کشور ایجاد شد، نهایتا در شورای مرکزی شریان، پس از بحث و تبادل نظر، آقای بذرپاش، به عنوان کاندیدای اختصاصی شریان، معرفی شد و مورد اجماع اعضای محترم شورای مرکزی قرار گرفت. در حال حاضر، آقای میثم نادی هم به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی شریان، فعالیت می‌کند. ما در حال پیگیری چند کار هستیم و هدفمان، ایجاد شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است. همچنین به دنبال افزایش هم افزایی بین نیرو‌های انقلاب و جبهه انقلاب هستیم. ما با هر نوع تفرقه مخالفیم و امیدوارم شاهد ایجاد اخلاق انتخاباتی در انتخابات پیش رو باشیم.»

وی درباره چگونگی افزایش نرخ مشارکت مردم در انتخابات گفت: «یکی از نکات مهمی که می‌تواند در این دوره کمک حال جریان‌های سیاسی کشور باشد، توجه به فرمان حضرت آقا درباره گام دوم انقلاب است. گام دوم انقلاب استفاده از نیرو‌های جوان انقلاب است. گام دوم انقلاب جوان گرایی و استفاده از نیرو‌های پرپتانسیلی است که فرزندان این انقلاب هستند و با مبانی انقلاب اسلامی آشنایی کامل دارند و در سطوح بالای مدیریتی و تصمیم گیری نظام هم حضور داشته اند. این موضوع می‌تواند برای اقشار مختلفی از جمله جوانان و دانشگاهیان جذاب باشد و حال و هوای انتخاباتی را بهبود بخشد. استفاده از چهره‌های جدید، از مهمترین اصولی است که می‌تواند تاثیر گذار باشد. پس از چهل سال از پیروزی انقلاب، این پتانسیل در کشور وجود دارد که از تربیت شده‌ها و فرزندان خود برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنیم.»

سخنگوی انتخاباتی شریان در ادامه گفت: «ما منتظر نظر شورای محترم نگهبان هستیم و قطعا تمامی افرادی که ثبت نام کرده اند، در خود، این شایستگی را دیده اند. اما با توجه به نظر مقام معظم رهبری در خصوص پرکار بودن، کارامدی، جوانگرایی و ادامه مسیر دولت شهید جمهور، آیت الله رئیسی، ما معتقدیم که کارنامه آقای بذرپاش شامل شاخصه‌های مدنظر حضرت آقا است. ضمن این که آقای بذرپاش عضو کابینه آیت الله رئیسی بوده و اتفاقا در این حوزه، تلاش‌های بسیاری برای تحقق شعار‌هایی کردند که آقای رئیسی مطرح می‌کردند و در نتیجه می‌توانند ادامه دهنده مسیر دولت مردمی سیزدهم باشند.»

وی افزود: «گفتمانی که آقای بذرپاش دنبال می‌کند همان گفتمان دولت مردمی سیزدهم و گفتمان آیت الله رئیسی است که مبتنی بر خدمت به مردم بدون منت، است. همچنین توجه به نیاز‌های اساسی مردم نکته دیگری است که آیت الله رئیسی هم به آن اعتقاد داشتند و مورد دغدغه ایشان بود. سایر افرادی هم که ثبت نام کرده اند، برای ما محترم هستند، ولی تصور می‌کنم با توجه به سخنان مقام معظم رهبری و شاخص بندی که ایشان درباره کارامدی، پرکاری و اعتقاد به مبانی نظام جمهوری اسلامی پس از انقلاب اسلامی دارند در کنار جوان گرایی که مهمترین شاخصه آقای بذرپاش است و گفتمانی که ایشان در این حوزه دنبال می‌کند، می‌تواند نیاز‌های جامعه امروز را پوشش داده و بخش قابل توجهی از اقبال اجتماعی را به سمت خود معطوف کند.»

عضو شورای مرکزی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی گفت: «عمده بار تحقق شعار‌ها و اهدافی که آقای رئیسی در دولت سیزدهم ارائه می‌کردند، بر دوش آقای بذرپاش بود. ایشان به عنوان وزیر مسکن، راه و شهرسازی بحمدالله بخش بزرگی از وعده‌ها را محقق کردند، ضمن این که شاخصه جوان گرایی، جوان مومن انقلابی و جوان حزب اللهی و دانشگاهی با نگاه اجتماعی، در آقای بذرپاش دیده می‌شود و ایشان می‌تواند مسیر آقای رئیسی را امتداد دهد.»

منبع: fararu-743038

نظر شما