شناسهٔ خبر: 67272797 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تنش در میزگرد فرهنگی پزشکیان /کارشناس تلویزیون از اخراج فاضلی دفاع کرد/تریبون فاضلی قطع شد، او استودیو را ترک کرد /اسفندیاری با فاضلی مساله شخصی دارد؟

میزگرد فرهنگی با حضور مسعود پزشکیان بخاطر سوال کارشناس درباره مشاور این کاندیدا و جدال پینگ پونگی بین انها به تنش کشیده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، میزگرد فرهنگی که با حضور مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری، محمد فاضلی و محمد بهشتی دو مشاور او برگزار شد، با یک جنجال پایان یافت.

در دور دوم سوالات کارشناسان برنامه، شهاب اسفندیاری رئیس سابق دانشگاه سازمان صدا و سیما، قبل از پرسش سوال خود از پزشکیان، به دو مشاور پزشکیان حمله کرد؛ ابتدا خطاب به بهشتی و سپس به فاضلی.

اسفندیاری با متهم کردن فاضلی به عدم رعایت قانون، گفت که اخراجش از دانشگاه بابت بی‌قانونی بوده که در ریاست‌جمهوری نیز مشغول کار بوده است. او سپس خطاب به پزشکیان گفت که در این ماجرا هیاهوی سیاسی انجام شد و آبروی نظام آموزش عالی را بردند.

در طول این مدت فاضلی سکوت کرد و واکنشی به سخنان اسفندیاری نداشت.

در ادامه پس از آنکه پزشکیان صحبت‌هایش را کرد، به مجری گفت که اجازه بدهید ایشان هم از خودش دفاع کند؛ باید صحبت کند.

محمد فاضلی در ابتدای سخنانش، خطاب به اسفندیاری گفت که رئیس دانشگاه دروغ می‌گوید؛ شما دروغ می گویید، من با مجوز هیات امنای دانشگاه در جای دیگری بودم. ناگهان اسفندیاری وسط سخنان فاضلی پرید و با صدای بلند گفت یعنی رئیس دانشگاه دروغ می‌گوید؟ چرا مجوز را نشان ندادید؟

پس از آن فاضلی نیز صدای خود را بالا برد و گفت که بله دروغ می‌گویند؛ همزمان اسفندیاری باز هم مهلت به فاضلی نداد که سخنانش را ادامه دهد و به صحبت با صدای بلند ادامه داد.

پس از آن بود که مجری اعلام کرد میکروفون هر دو نفر را قطع کرده‌اند تا بیش از این تنش ایجاد نشود. اما اسفندیاری و فاضلی ادامه دادند.

مجری نتوانست سکوت را به برنامه حاکم کند؛ و فاضلی هم در اعتراض اقدام به ترک جلسه کرد. پزشکیان چندین بار از او خواست تا آرامش خودش را حفظ کند. اما او به کندن سیم‌ میکروفون ادامه داد. در همین حال اسفندیاری همچنان به فریاد زدن ادامه می‌داد.

فاضلی هم وقتی خواست از استودیو بیرون برود، اسفندیاری باز هم حرفی به او زد مبنی براینکه تیتر روزنامه ها شدید، که فاضلی عصبانی‌تر شد؛ او هاش‌اف متصل به خود را کند و به سمت استودیو پرت کرد و خطاب به مجری گفت که به کارشناس‌تان ادب یاد بدهید.

پس از این اتفاق و حاکم شدن آرامش به استودیو، پزشکیان گفت: من نمی‌گویم کار کارشناس یا مشاور خودم درست بوده، بلکه اگر با هم اختلاف شخصی داریم نباید پشت تریبون بگوییم. نباید از پشت تریبون مسائل شخصی را مطرح می‌کردیم.

وی گفت: انتظار داریم فرهنگ در جامعه درست شود. نباید که اختلافاتمان را از پشت تریبون بیان کنیم؛ ایشان می‌گوید اینجور است؛ روند قضیه به یک فردی که اینجاست بگوید اینجوری است و آن یکی بگوید فلان است، نشان می‌دهد فرهنگ جامعه‌مان را نمی‌توانیم درست کنیم چون اصول گفت‌وگو را بلد نیستیم.

2727

نظر شما