شناسهٔ خبر: 67078352 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امکان تشدید آلودگی های ناشی از گرد و غبار در هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به وجود گرد و غبار در هوای استان هرمزگان و امکان تشدید آن از مردم خواست تا از رفت و آمد غیر ضرور در خیابان‌ها پرهیز کنند.

صاحب‌خبر -

امکان تشدید آلودگیهپای ناشی از گرد و غبار در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، عصر امروز، مهرداد حسن زاده مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در جلسه فوق‌العاده کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار، با اشاره به وضعیت ناپایدار جوی و غالب شدن گرد و غبار در استان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه باید به صورت ویژه برای پاسخ به مخاطره گرد و غبار آماده باشند و از همه ظرفیت‌ها برای اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم استفاده شود.

وی با تأکید بر صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و افزایش تند باد لحظه ای، افزود: پدیده گرد و غبار در ساعات پیش رو نیز وجود دارد و در تاریکی هوا و کاهش بیشتر دید رعایت نکات ایمنی در رانندگی شهری ضرورت دارد و لازم است شهروندان بویژه افراد آسیب‌پذیر تا حدامکان از رفت و آمد در سطح خیابان‌ها خودداری کنند.

دبیر ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ضمن تاکید بر لزوم اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی افزود: در شرایط تشدید پدیده گرد غبار تقویت این پدیده به همراه مه صبحگاهی دور از انتظار نخواهد بود.
بیشتر بخوانید؛ تولید روزانه ۳۰۰ تن زباله در بندرعباس
بنا بر اعلام محیط زیست هرمزگان، شاخص کیفیت هوا در مرکز استان ظهر امروز به ۱۴۵ رسید که برای گروه های حساس مانند بیماران تنفسی و قلبی، سالمندان و زنان باردار، ناسالم بود.

نظر شما