شناسهٔ خبر: 67077846 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سیگنال‌های سیاسی به بازار ارز/ قیمت دلار ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ به کدام سو می‌رود؟

قیمت دلار در نخستین روز از سومین هفته خرداد با افزایش ۵۰۰ تومانی در کانال بالاتر قرار گرفت. اسکناس دلار هفته‌هاست که در کانال هشت و ۹ کریدور پنجم گرفتار شده است. برخی معامله‌گران، سیگنال‌های سیاسی هفته گذشته را دلیل رشد تقاضا و افزایش محدود قیمت این اسکناس می‌دانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، قیمت دلار در شروع معاملات روز شنبه ۱۹ خرداد با افزایش پلکانی در کریدور پنجم یک کانال پیشروی کرد. اسکناس آمریکایی روز شنبه با رشد ۵۰۰ تومانی در پله دوم از آخرین کانال کریدور پنجم بسته شد.

تجارت نیوز در خبری نوشت:با وجود اینکه برخی معامله‌گران روند رشد قیمت دلار را متاثر از صدور قطعنامه علیه برنامه‌های اتمی ایران در نشست هفته گذشته شورای حکام می‌دانند و معتقدند روند تقاضا در بازار ارز اندکی صعودی شده است، اما به نظر می‌رسد عرضه و تقاضا همچنان در تعادل قرار دارد و بازارساز با دست و دلبازی سیاست‌گذار در ارزپاشی، افسار قیمت دلار را در دست دارد.

دلار با دست‌ و دل‌بازی سیاست‌گذار مهار شد

کارشناسان اقتصادی محدوده فعلی دلار را کف قیمت این اسکناس می‌دانند و آن را با منطقه ۴۸ و ۴۹ هزار تومانی سال گذشته مقایسه می‌کنند. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی همبستگی بین نرخ تورم و نرخ رشد ارز بالاست.

آنها دوره‌های ثبات ارزی را کوتاه‌مدت و کم‌دوام توصیف می‌کنند و معتقدند دلار با ارزش ذاتی خود نزدیک به ۱۰ هزار تومان تفاوت قیمت دارد و این فاصله قیمتی به راحتی و در میان‌مدت پر می‌شود.

ارزهای مهم با قیمت دلار تراز شد

گفتنی است قیمت درهم روز شنبه ۱۹ خرداد با رقم ۱۶ هزار و ۲۲۰ تومانی معامله شد و افزایش ۱۰۰ تومانی داشت. تتر روی رقم ۵۹ هزار و ۲۵۰ تومانی معامله شد و رشد ۳۵۰ تومانی داشت.

قیمت پوند انگلیس با رقم ۷۵ هزار و ۳۱۰ تومانی معامله شد و رشد ۲۰۰ تومانی داشت و یورو نیز روی رقم ۶۴ هزار ۱۳۰ تومانی ایستاد و رشد ۱۵۰ تومانی داشت.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار در مرکز مبادله ایران روز پنجشنبه ۱۷ خرداد با رشد ۱۰۰ تومانی عرضه شد. اسکناس دلار با رقم ۴۵ هزار و ۲۸۰ تومان و حواله دلار با رقم ۴۲ هزار و ۲۷۸ تومان عرضه شد.

۲۱۷

نظر شما