شناسهٔ خبر: 67076887 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازارچه دائمی صنایع دستی زندیه شیراز افتتاح شد

شیراز - ایرنا - بازارچه  دائمی صنایع دستی زندیه شیراز در بلوار سیبویه همزمان با آغاز هفته جهانی صنایع دستی امروز شنبه افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس روز شنبه در آیین افتتاحیه این بازارچه صنایع دستی گفت: هنرمندان صنایع دستی رشته‌های آیینه کاری، جوک کاری، مینای مس و ساخت سازهای سنتی در این بازارچه مشغول به کار شدند.

ثابت اقلیدی افزود: هنرمندان فعال در این بازارچه دائمی به صورت کارگاهی به تولید محصولات صنایع دستی می‌پردازند.

وی اضافه کرد: هفته جاری ۱۲ خانه و بازارچه صنایع‌دستی در شهرستان های شیراز، فسا و لارستان با هدف توسعه،ترویج، فروش و معرفی هنرمندان صنایع دستی راه‌اندازی می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی صنایع دستی «پیوند نسلی پاسداشت هویت در پهنه جهانی» است، اظهار کرد: عموم علاقه مندان به رشته‌های صنایع دستی برای آشنایی بیشتر با ساخت و تولید این محصولات از بازارچه های تخصصی و خانه‌های صنایع دستی بازدید کنند و از نزدیک با این روند آشنا شوند.

بازارچه دائمی صنایع دستی زندیه شیراز افتتاح شد

۱۵ شهر و روستای فارس در نوبت ثبت ملی صنایع دستی

ثابت اقلیدی یادآور شد: فارس بیشترین تعداد شهرها و روستاهای جهانی و ملی صنایع‌دستی در سطح کشور را به خود اختصاص داده و رتبه نخست کشوری از نظر تعداد شهرها و روستاهای ملی و جهانی را دارد.

وی عنوان کرد: شیراز شهر جهانی صنایع دستی، آباده شهر جهانی منبت، فیروزآباد " شهرملی دست بافت‌های داری و خشت شهر ملی حصیر بافی است و روستای " کندازی" به عنوان روستای ملی روار بافی و "تنگ چوگان" به عنوان روستای ملی رندبافی به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اعلام کرد: پرونده ۱۵ شهر و روستای این استان در نوبت ثبت ملی رشته‌های صنایع دستی قرار دارند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای فارس در تولید محصولات فاخر صنایع دستی، اضافه کرد: ۶۰۰ هنرمند این استان از بیمه برخوردار شدند.

نظر شما