شناسهٔ خبر: 67076654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

دعوت به افشاگری فساد در فوتبال؛ اسناد خود را به کمیته اخلاق ارائه کنید

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال از اهالی این رشته خواست در صورت داشتن مدارک و مستندات مربوط به فساد در فوتبال، آنها را به این کمیته ارائه کنند.

صاحب‌خبر -

 رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال از اهالی این رشته خواست مدارکشان را درباره فساد در فوتبال به این کمیته ارائه کنند.

به گزارش ایرنا، بررسی پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان و برخورد با متهمان این پرونده یکی از خبرهای داغ فوتبال در هفته‌های اخیر بوده است. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم به موازات برخورد نهادهای قضایی، بررسی این پرونده را آغاز کرده است.

یونس اسدی‌مقدم، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درباره موضوعات مرتبط با پرونده باشگاه مس رفسنجان، عنوان کرد: پرونده مربوط به تخلفات فوتبالی این باشگاه وفق قوانین و مقررات فوتبالی در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال مفتوح به رسیدگی است و در این راستا افراد مرتبط با موضوع در چند جلسه احضار و از آنها تحقیق وبازجویی به عمل آمده است. به محض تکمیل تحقیقات و صدور رای، نتیجه به مردم شریف و اهالی فوتبال اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: ضمنا از تمامی اهالی فوتبال و رسانه‌ها تقاضا می‌شود در راستای حراست و حفاظت از حیثیت فوتبال و برخورد قانونی و قاطع با متخلفین چنانچه اسناد و مدارک معتبری دارند، به این مرجع درباره فساد ارائه کنند و به صورت قاطع با متخلفین برخورد قانونی انجام می‌شود.

اسدی‌مقدم، ادامه داد: همچنین افراد حقیقی و حقوقی که در حوزه فوتبال در روزهای اخیر در فضای مجازی شایعات و گزارش‌های غیر واقع و کذب که باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود را منتشر کرده‌اند، از طریق مراجع صالحه تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

همچنین کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، عصر امروز در بیانیه‌ای درباره بررسی پرونده مس رفسنجان و برخورد با مدیران متخلف، نوشت: یکی از ارکان قضایی فدراسیون طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، کمیته اخلاق است که بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال و آیین‌نامه اخلاق فدراسیون فوتبال و کدهای اخلاقی فیفا و ای اف سی رسیدگی به تخلفات اخلاقی مستند به ماده ۳ کمیته اخلاق می‌تواند اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در حوزه فوتبال از جمله مقامات رسمی، بازیکنان و همچنین کارگزاران و واسطه‌های رسمی را در خصوص نقض قوانین اخلاقی و رفتارهایی که می‌تواند به تمامیت و اعتبار فوتبال کشور لطمه وارد کند، مورد بازخواست قرار داده و در صورت لزوم، احکام مناسب را صادر کند.

همچنین، کلیه افرادی که درحوزه فوتبال فعالیت می‌کنند مستنداً به ماده ۴ آیین‌نامه اخلاق فدراسیون، ملزم هستند از اهمیت، تکالیف، وظایف و مسئولیت‌های حوزه کاری خود در فدراسیون، باشگاه‌ها، هیات‌ها، اتحادیه‌ها، آکادمی‌ها، مدارس فوتبال و امر کارگزاری آگاهی داشته و موارد زیر را رعایت کنند:

۱-به تمام قوانین مربوط و همچنین چارچوب قانونی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در گستره آن احترام بگذارند.

۲-تعهد خود به مبانی رفتاری و رویکردهای اخلاقی آشکار نمایند و به اصول رفتاری در فوتبال کشور احترام بگذارند.

۳- از مقام و خود به هیچ طریقی سوء استفاده نکنند و به‌ویژه از موقعیت خود برای مقاصد یا اهداف خصوصی بهره نگیرند.

همچنین در ماده ۸ آیین‌نامه اخلاق فدراسیون فوتبال، آمده است:

۱-افرادی که ملزم به رعایت این مقررات هستند موظفند هرگونه تخلف اخلاقی احتمالی از این مقررات را گزارش کنند که این موضوع فارغ از رعایت اصول رازداری و وفاداری است.

۲-در صورت درخواست کمیته اخلاق افراد موردنظرباید در روشن کردن حقایق پرونده یا تخلفات احتمالی به طور کلی همکاری نموده و مدارک درخواستی جهت تحقیقات ارائه کنند.

در ضمن کمیته اخلاق وفق مقررات اخلاقی و قوانین فوتبالی از مدارک و مستندات بدست آمده تحقیقات انجام خواهد داد.

نظر شما