شناسهٔ خبر: 67075223 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاشت بیش از ۴۰ هزار اصله نهال اکالیپتوس در شهرستان بردسکن

بردسکن با کاشت بیش از ۴۰ هزار اصله نهال اکالیپتوس از شهرستان‌های پیشگام در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت است.

صاحب‌خبر -

کاشت بیش از ۴۰ هزار اصله نهال اکالیپتوس در شهرستان بردسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در سفر به شهرستان بردسکن و بازدید از پیشرفت فیزیکی طرح های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان گفت: یکی از سیاست‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با توجه به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، ترویج و گسترش طرح زراعت چوب در سطح استان است.

محسن فنودی افزود: با اجرای این سیاست شهرستان بردسکن با کاشت بیش از ۴۰ هزار اصله نهال اکالیپتوس از شهرستان‌های پیشگام در این طرح مردمی است.

وی با بازدید از وضعیت نهالستان و ایستگاه تثبیت شن کاظم‌آباد گفت: این نهالستان با انجام یکسری فعالیت‌های زیربنایی در سال اول فعالیت بیش از ۱۸۰ هزار اصله نهال گلدانی بیابانی و جنگلی از جمله تاغ، گز، آتریپلکس، بادامشک و زیتون تولید کرد که این میزان تولید می‌تواند بخش زیادی از نیاز نهال این اداره و دیگر شهرستان‌های استان را تأمین کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود:  سهم شهرستان بردسکن در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت سال اول ۴۸۰ هزار اصله نهال است که از یازدهم آذرماه سال گذشته همزمان با سراسر استان در بردسکن نیز به مرحله اجرا درآمد.

نظر شما