شناسهٔ خبر: 67073216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سایت قدیم فرودگاه بیرجند آماده ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: سایت قدیم فرودگاه بیرجند یکی از بهترین مکان ها جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت احداث مجتمع بین راهی و تفریحی است.

صاحب‌خبر -

طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی در نشست با مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی و یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: با توجه به موقعیت سایت قدیم فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند به‌عنوان دروازه ورودی و خروجی مسافرین شهر‌های اطراف استان و جایگاه و اهمیت این فرودگاه در صنعت توریسم و توسعه گردشگری استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

 او افزود: از آنجایی که فرودگاه‌ها در سراسر جهان نه تنها مکانی برای نشست و برخاست هواپیما، بلکه فرصتی برای نقش آفرینی مؤثر بخش خصوصی است لذا سایت قدیم فرودگاه بیرجند به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌ها جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش‌های مختلف قرار گرفته است.

طهماسبی اظهار کرد: فرودگاه بیرجند سومین فرودگاه احداث شده در کشور است که سایت قدیم این فرودگاه قدمت تاریخی داشته و پس از انتقال فرودگاه به سایت جدید مکان بسیار مناسب جهت سرمایه گذاری است.

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: با احداث ترمینال جدید فرودگاه بیرجند و همچنین برقراری پرواز‌های حج تمتع و افزایش پرواز‌های برنامه‌ای فرودگاه، با توجه به آمار رو به رشد پرواز و مسافر فرودگاه بیرجند، فرودگاه در چند سال اخیر نقش بسیار مهمی در نقش آفرینی و توسعه اقتصادی استان ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: طرح گردشگری فرودگاه بیرجند به مساحت ۵۰ هکتار به عنوان یک طرح زود بازده شامل احداث مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، احداث نیروگاه خورشیدی، رستوران و مجتمع تفریحی، احداث هتل فرودگاهی و مجتمع تجاری معرفی شده است.

شریعتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی نیز در این نشست ضمن استقبال از شرایط فراهم شده، گفت: باید دغدغه سرمایه گذاران در این بخش شنیده و تا جای ممکن شرایط جهت سرمایه گذاری برای این عزیزان هموار گردد و در این راستا استانداری خراسان جنوبی نیز حمایت لازم را انجام خواهد داد.

در پایان این جلسه یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی طرح پیشنهادی مجموعه خود جهت سایت قدیم فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند را ارائه و مقرر شد در روز‌های آتی در نشستی با حضور معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طرح پیشنهادی دقیق‌تر بررسی و جهت امضا تفاهم نامه در رویداد پیش رو هماهنگ گردد.

نظر شما