شناسهٔ خبر: 67071697 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

سایت قدیم فرودگاه بیرجند آماده ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: سایت قدیم فرودگاه بیرجند به عنوان سومین فرودگاه احداث شده در کشور دارای قدمتی تاریخی است که با انتقال فرودگاه به سایت جدید، مکان بسیار مناسبی را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جهت احداث مجتمع بین راهی و تفریحی فراهم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی، عظیم طهماسبی در نشست با مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی و یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گفت: با توجه به موقعیت سایت قدیم فرودگاه شهید کاوه بیرجند به‌عنوان دروازه ورودی و خروجی مسافران شهرهای اطراف استان و جایگاه و اهمیت این فرودگاه در صنعت توریسم و توسعه گردشگری استان و از آنجا که فرودگاه‌ها در سراسر جهان نه صرفاً مکانی برای نشست و برخاست هواپیما، بلکه فرصتی برای نقش آفرینی موثر بخش خصوصی است، لذا سایت قدیم فرودگاه بیرجند به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش‌های مختلف قرار گرفته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی اظهار کرد: با احداث ترمینال جدید و همچنین برقراری پروازهای حج تمتع و افزایش پروازهای برنامه‌ای فرودگاه بیرجند و همچنین آمار رو به رشد پرواز و مسافر، فرودگاه در چند سال اخیر نقش بسیار مهمی در نقش آفرینی و توسعه اقتصادی استان ایفا کرده است.

وی ادامه داد: طرح گردشگردی فرودگاه بیرجند به مساحت ۵۰ هکتار به‌عنوان یک طرح زود بازده شامل: احداث مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، احداث نیروگاه خورشیدی، رستوران و مجتمع تفریحی، احداث هتل فرودگاهی و مجتمع تجاری معرفی شده است.

شریعتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی ضمن استقبال از شرایط فراهم شده گفت: باید دغدغه سرمایه‌گذاران در این بخش شنیده و تا جای ممکن شرایط جهت سرمایه‌گذاری برای این عزیزان هموار شود و در این راستا استانداری خراسان جنوبی نیز حمایت لازم را انجام خواهد داد.

در پایان این جلسه یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی طرح پیشنهادی مجموعه خود جهت سایت قدیم فرودگاه شهید کاوه بیرجند را ارائه کرد و مقرر شد در روزهای آتی در نشستی با حضور معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طرح پیشنهادی دقیق‌تر بررسی و جهت امضا تفاهم‌نامه در رویداد پیش رو هماهنگ شود.

 گفتنی است؛ "رویداد بین‌المللی ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت عمومی در فرودگاه‌های ایران" تیر ماه سال جاری با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، مدیران وزارت راه و شهرسازی، مدیران و مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، کارشناسان و متخصصان فرودگاهی کشور در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما