شناسهٔ خبر: 67072905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با کمک نمایندگان مجلس

افزایش اعتبارات گردشگری و صنایع دستی اصفهان ضروریست

اصفهان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اصفهان گفت: از نمایندگان دوره جدید مجلس شورای اسلامی انتظار داریم تا اعتبارات این استان را در بخش‌های صنایع‌ دستی، گردشگری و مرمت آثار تاریخی و میراث فرهنگی افزایش دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، امیر کرم‌زاده روز شنبه افزود: با اعتبارات کنونی نمی‌توانیم شاهد جهش در این سه حوزه باشیم بویژه اینکه صنعت گردشگری، پیشران اقتصادی به‌شمار می‌آید.

وی که در دیدار با رسول بخشی نماینده مردم اصفهان در مجلس دوازدهم سخن می‌گفت، اظهار کرد: امروزه برای ایجاد یک شغل پایدار در حوزه صنعت بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه نیاز است در حالی‌ که در حوزه‌هایی مانند صنایع‌ دستی می‌توان با کمتر از پنج میلیارد ریال مشاغل گوناگون ایجاد کرد.

کرم‌زاده اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی در برنامه‌ریزی و حفاظت در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان باید یاری‌رسان اداره کل میراث فرهنگی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان تصریح کرد: در سال‌های گذشته با وجود تداوم خشکسالی و آلودگی هوا، توجه لازم به توسعه گردشگری استان در حوزه دولت نشده اما شاهدیم که در بیشتر موارد، گردشگری به همت بخش خصوصی گسترش‌ یافته است.

کرم‌زاده افزود: برای همه ما بعنوان بخشی از ملت و فعال اجتماعی و فرهنگی، استفاده درست و مناسب از منابع کشور اهمیت دارد.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی(یک هزار و ۹۴۰ اثر ملی و ۱۵ اثر ثبت جهانی) و افزون بر ۶۰۰ خانه تاریخی و جاذبه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی در کانون توجه گردشگران قرار دارد.

طبق اسناد چشم‌انداز و آمایش سرزمین اصفهان، گردشگری و صنایع دستی از محورهای اصلی توسعه پایدار استان به‌شمار می آیند.

نظر شما