شناسهٔ خبر: 67072611 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پروژه‌ نخ‌نمای بیرانوند در پرسپولیس؛ وقتی پول بیشتر، جای تعصب را می‌گیرد

تهران- ایرنا- سنگربان شماره یک تیم ملی و پرسپولیس در سالیان اخیر ترفندهای مختلفی را برای افزایش قرارداد خود به کار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس در هفته پایانی رقابت لیگ برتر با شکست مس رفسنجان موفق شد به عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ بیست و سوم دست پیدا کند. با اتمام فصل قرارداد ۱۱ بازیکن این تیم نیز به پایان رسید.

مهدی ترابی، امید عالیشاه، وحید امیری، گئورگی گولسیانی، سعید صادقی، سروش رفیعی، مسعود ریگی، دانیال اسماعیلی، وحدت حنانوف، فرشاد فرجی و علی نعمتی بازیکنانی هستند که قرارداد آنها در پایان لیگ بیست و سوم به پایان رسید. یکی از موضوعات جالب توجه در این روزها خبرهایی مبنی بر جدایی علیرضا بیرانوند از سرخ‌پوشان است، آن هم در حالی که این بازیکن یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و به نظر می‌رسد این دروازه‌بان بار دیگر ساز جدایی را کوک کرده است.

ماجرای فسخ قرارداد بیرانوند و پرسپولیس چیز جدیدی نیست و این اقدام مسبوق به سابقه است. این سنگربان فصل گذشته در شرایطی که با پرسپولیس قرارداد داشت، بعد از ارسال دو اخطار به باشگاه اعلام کرد قرارداد خود با سرخ‌پوشان را فسخ کرده است آن هم در حالی که باشگاه استقلال با مبلغ نجومی در تلاش بود تا مرد شماره یک تیم ملی را از اردوگاه رقیب به خدمت بگیرد.

با پایان لیگ پانزدهم بیرانوند در بهار سال ۱۳۹۵ با عقد قراردادی دو ساله راهی پرسپولیس شد تا سنگربان شماره یک این تیم شود. بیرانوند که با پرسپولیس به قفس توری تیم ملی نیز رسید، قرارداد خود را ۳ ساله دیگر تمدید کرد تا قرارداد وی با سرخ‌پوشان ۵ ساله شود و این بازیکن تا سال ۱۴۰۰ بازیکن پرسپولیس باشد.

پروژه‌ی نخ‌نمای بیرانوند در پرسپولیس؛ وقتی پول بیشتر، جای تعصب را می‌گیرد

در روزهای پایانی تابستان سال ۱۳۹۸ در حالی که ۲ سال از قرارداد وی با پرسپولیس باقی مانده بود در خبر عجیب اعلام شد قرارداد این سنگربان قرارداد خود را به مدت دو فصل دیگر با سرخ‌پوشان تمدید کرد آن هم در حالی که گفته می‌شد این سنگربان به دنبال جدایی از قرمزهاست و همین موضوع سبب شده مدیریت وقت باشگاه برای حفظ سنگربان خود قرارداد مالی وی را افزایش دهد.

بیرانوند بعد از حضور ناموفق در فوتبال اروپا در ۹ خرداد ماه سال ۱۴۰۱ با قراردادی سه ساله از آنتورپ بلژیک راهی پرسپولیس شد تا باز لباس این تیم را برتن کند. بیرانوند در بازگشت با پرسپولیس موفق شد در لیگ بیست و دوم قهرمانی را به ارمغان بیاورد. در روزهای که سرخ‌پوشان از فتح سه‌گانه داخلی سرخوش بودند با خبری شوکه‌کننده روبه‌رو شدند. بیرانوند در آستانه حضور در استقلال تهران!

این دروازه‌بان برای دریافت مطالبات خود ۲ بار به باشگاه نامه زد و سرانجام بعد از وصول نشدن مطالباتش قراردادش با سرخ‌پوشان را فسخ کرد و برای انتقال جنجالی به باشگاه رقیب پای میز مذاکره با استقلال نشست. بعد از کش و قوس‌های فراوان بیرانوند با افزایش قراداد خود با سرخ‌پوشان قراردادی دو ساله بست.

پروژه‌ی نخ‌نمای بیرانوند در پرسپولیس؛ وقتی پول بیشتر، جای تعصب را می‌گیرد

حالا بیرانوند یک روز بعد از قهرمانی لیگ بیست و سوم در مصاحبه‌ای اعتراف کرد که یحیی گل‌محمدی، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی از روز اول می‌دانستند که وی به استقلال نخواهد رفت و برنامه این سنگربان تنها فشار روی مدیران باشگاه پرسپولیس بود تا آن‌ها به خود بیایند.

حالا خبر رسیده این دروازه‌بان در آستانه جدایی از پرسپولیس قرار دارد و اگر سرخ‌پوشان تا مهلت تعیین شده مطالبات وی را پرداخت نکنند وی‌ از پرسپولیس جدا می‌شود.

اتفاقات و رفتارهای بیرانوند در سالیان اخیر به خوبی سناریوی نخ نمای سنگربان شماره یک تیم ملی را عیان کرده است. پروژه‌ای که رفته رفته باعث شده محبوبت وی از بین برود.

نظر شما