شناسهٔ خبر: 67072136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح پیشرفته ترین تصفیه خانه چرم کشور در مشهد

پیشرفته‌ترین تصفیه خانه چرم کشور امروز در قالب طرح های «یادگار ابراهیم» با حضور معاون رئیس‌جمهوری در مشهد به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

افتتاح پیشرفته ترین تصفیه خانه چرم کشور در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در این مراسم گفت: طرح توسعه تصفیه خانه چرمشهر مشهد در سال ۱۳۹۶ آغاز، اما در جریان کار به دلایلی متوقف شد.

جعفر فرشچی افزود: در دولت سیزدهم این طرح پس از هفت سال توقف وارد مرحله اجرایی شد و ظرف یک سال به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح که در نقطه انتهایی رودخانه کشف رود مشهد قرار دارد، ظرفیت تصفیه فاضلاب از هزار متر مکعب در شبانه‌روز به سه هزار متر مکعب رسید.

وسعت شهرک صنعتی چرمشهر ۱۵۳ هکتار است که ۷۰ هکتار آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و در این فضا ۱۱۲ واحد صنعتی ایجاد شده که ۶۸ واحد از آنها فعالیت دارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی هم در‌این مراسم با اشاره به اینکه امروز طرح‌های محیط زیستی استان در قالب طرح یادگار ابراهیم به بهره برداری رسید گفت: همزمان از ۱۲ ایستگاه کنترل و پایش گرد و غبار در استان با صرف ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار بهره برداری و رونمایی شد.

مهدی اله پور افزود: این ایستگاه‌ها در شهرستان‌های سرخس، نیشابور، خواف، سبزوار، گناباد، تربیت جام، کلات، درگز، صالح آباد، تایباد، رشتخوار و قوچان قرار دارد.

وی اضافه کرد: در این آیین همزمان از پنج مرکز تحقیقات و فضای محیط زیستی در شهرستان‌های تربت جام، مه ولات، کوهسرخ، چناران و خلیل آباد بهره برداری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از مراکز تحقیقات محیط زیستی شهرستان تربت جام ۲۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، چناران ۳۳ میلیارد ریال، مه ولات ۳۲ میلیارد ریال، کوهسرخ ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و مرکز شهرستان خلیل آباد در بخش نخست ۲۸ میلیارد ریال بوده است.

اله پور افزود: همچنین در این آیین پایگاه محیط بانی خادم الرضا (ع) شهرستان چناران نیز در مساحت ۱۳۰ متر مربع از محل اعتبارات ملی با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

امروز همچنین فاز دوم شهرک صنعتی ۵ مشهد که به نام خادم الرضا نامگذاری شده هم در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار آغاز شد.

نظر شما