شناسهٔ خبر: 67072122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی:

زیرساخت‌های لازم برای ورود سرمایه گذار در مرکزی فراهم شود

اراک _نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت:زیرساخت‌های لازم برای ورود سرمایه گذار و استفاده از سرمایه‌های خرد و کلان مردم به ویژه تعاونی‌ها در این استان مورد توجه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نادرقلی ابراهیمی پیش از ظهر شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی با بیان اینکه تأمین مالی مهم‌ترین موضوع برای تحقق شعار سال است، گفت: به طور حتم فراهم کردن شرایط برای ورود سرمایه و سرمایه گذار به استان مرکزی به منظور جلوگیری از انحصاری کردن موضوع و استفاده از روش‌هایی برای توسعه تعاونی‌های عمران شهری ضروری است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به طور حتم ۷۶ همت از منابع عمومی جوابگو نیاز استان نخواهد بود بنابراین تلاش بر ورود سرمایه و استفاده از سرمایه‌های خرد و کلان در اختیار مردم به ویژه تعاونی‌ها ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه تمامی برنامه‌های ارائه شده برای سال ۱۴۰۳ نیز به عنوان برنامه‌های سال نخست برنامه هفتم است، گفت: از آنجایی که مهم‌ترین سند هر استان سند آمایش آن است این سوال مطرح می‌شود که آیا سند آمایش استان در شورای برنامه‌ریزی استان به تصویب رسیده بر اساس این سند طرح‌ها بارگذاری می‌شود همچنین آیا بسیاری از کسری‌ها و عقب ماندگی‌های از دست رفته گذشته در برنامه هفتم جبران خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از زنجیره‌های شاخص استان در توسعه شهری همچون زنجیره‌های تولید پروتئین حیوانی، میوه‌های هسته دار، گردشگری و پزشکی، گلخانه، فرش دستبافت ساروق و آب به عنوان ابر چالش از زنجیره‌های مهم است، مغفول مانده است.

ابراهیمی یکی از مشکلات اصلی استان مرکزی را بزرگراه راهجرد، اراک، شازند و بروجرد عنوان کرد و گفت: این محور از کریدور شمال به جنوب از بندر انزلی تا خرمشهر تنها قسمت مغفول مانده همین بزرگراه است که برای این مهم از وزیر راه و شهرسازی پیگیری‌هایی برای اخذ مجوز ماده ۲۳ انجام شده تا این محور تکمیل شود.

وی ادامه داد: توسعه ناوگان حمل و نقل برقی نیز یکی از اولویت‌های کاهش آلودگی هوای اراک تلقی بشمار می‌رود همچنین توسعه دانش بنیان و شرکت‌های خلاق و خانه‌های نیز در افزایش بهره‌وری استان مؤثر است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان ادامه داد: با توجه به اهمیت آب‌های برگشتی، انتظار می‌رود شرکت آبفا و آب منطقه‌ای استان مرکزی در پروژه‌های خود استفاده از آب‌های برگشتی و مدیریت منابع و مصارف را لحاظ کنند تا بخش اعظم آب صنعت از آب برگشتی تأمین شود.

ابراهیمی با تاکید بر توسعه میادین میوه تره بار و مدیریت قیمت این محصولات گفت: با توجه به شرایط تغییر دولت، مدیران می‌توانند در این فرصت کوتاه از وزارت برای اخذ اعتبارات بیشتر استان تلاش کنند.

نظر شما