شناسهٔ خبر: 67071255 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نماینده مردم اراک: مدیران استان مرکزی در جذب اعتبارات ملی بکوشند

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران استان مرکزی در جذب اعتبارات ملی بکوشند و تلاششان را مضاعف‌تر کنند. نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران استان مرکزی در جذب اعتبارات ملی بکوشند و تلاششان را مضاعف‌تر کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از مرکزی ، نادرقلی ابراهیمی روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک، گفت :  جذب اعتبارات ملی بسیاری از مشکلات طرح‌های عمرانی را گره‌گشایی می‌کند و زمینه را برای خدمت بیشتر به مردم فراهم می‌سازد.

وی افزود: تمام برنامه‌های ارائه شده برای سال ۱۴۰۳ به عنوان برنامه‌های سال نخست برنامه هفتم است و باید تلاش شود تا این برنامه‌ها به نتیجه برسد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمایش مهمترین سند هر استان است باید این سند به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان رسیده باشد و اجرای پروژه‌ها بر اساس آن بارگزاری شده باشد.

ابراهیمی عنوان کرد: باید تلاش شود تا در سایه سند آمایش بسیاری از کسری‌ها و عقب ماندگی‌های از دست رفته سال‌های گذشته در برنامه هفتم جبران شود.

وی گفت: تامین مالی مهم‌ترین موضوع برای تحقق شعار سال است و به طور قطع، نیاز به ورود سرمایه و سرمایه‌گذار به استان مرکزی برای جلوگیری از انحصاری کردن موضوع و استفاده از روش‌هایی برای توسعه تعاونی‌های عمران شهری است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ورود سرمایه و سرمایه‌گذار نه به صورت انحصاری بلکه به صورت عام ضرورت دارد و باید این مهم به صورت جدی دنبال شود.

ابراهیمی بیان کرد: اختصاص ۷۶ همت از طریق منابع عمومی به طور قطع پاسخگوی نیاز استان نیست، بنابراین بیشترین تاکید بر ورود سرمایه و استفاده از سرمایه‌های خرد و کلان در اختیار مردم به ویژه تعاونی‌ها است.

وی گفت: بسیاری از زنجیرهای مطرح استان مرکزی در توسعه شهری لحاظ نشده که به عنوان مثال، زنجیره‌های تولید پروتئین حیوانی، میوه‌های هسته‌دار، گردشگری و پزشکی بخشی از آنها است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: آب به عنوان ابرچالش دنیای امروز جهان، ایران و استان مرکزی است، بنابراین تولید گلخانه‌ای از مهم‌ترین زنجیره‌های تولید است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ابراهیمی عنوان کرد: فرش دستباف ساروق از جمله زنجیره‌های دارای ارزش افزوده در استان مرکزی است که مغفول مانده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: یکی‌ از مشکلات اصلی استان مرکزی، بزرگراه راهجرد، اراک، شازند و بروجرد است، و مشکل اصلی این است که از کریدور شمال به جنوب و از بندر انزلی تا خرمشهر تنها قسمت مغفول مانده همین بزرگراه است و برای این مهم از وزیر راه و شهرسازی پیگیری‌هایی برای اخذ مجوز ماده ۲۳‌ انجام شده تا این محور تکمیل شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توسعه ناوگان حمل و نقل برقی یکی از اولویت‌های کاهش آلودگی‌ هوای اراک است که باید با جدیت پیگیری شود.

ابراهیمی اظهار کرد: توسعه دانش‌بنیان‌ها و شرکت‌های خلاق نیز در افزایش بهره‌وری موثر است و خانه‌های خلاق باید در استان افزایش پیدا کند، چراکه مسیر ارتقای بهره‌وری را به همراه دارد.

نظر شما