شناسهٔ خبر: 67071934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

سوری خبر داد

برگزاری جشنواره جایزه بزرگ فرهنگی ورزشی غدیر در روستای دره ابراهیم نهاوند

همدان-رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند از برگزاری جشنواره جایزه بزرگ فرهنگی ورزشی غدیر به میزبانی روستای دره ابراهیم نهاوند خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی سوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار کرد: به مناسبت عید سعید غدیر جشنواره جایزه بزرگ فرهنگی ورزشی غدیر در قالب مسابقه دو صحرانوردی و حفظ زیارت عاشورا با میزبانی امام زاده ابراهیم (ع) واقع در روستای دره ابراهیم انجام می‌شود.

وی افزود: این جشنواره فرهنگی ورزشی به مدت یک روز در دو تیرماه به صورت صبح و بعد از ظهر در روستای دره ابراهیم نهاوند برگزار و نفرات برتر جشنواره در روز عید غدیر تجلیل می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند بیان کرد: این جشنواره با کمک اهالی روستای دره ابراهیم، هیات امنای امام زاده ابراهیم(ع)، اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند، هیات دو ومیدانی بسیج رسانه شهرستان نهاوند و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد روستاهای دره ابراهیم و تکه و پایگاه بسیج و دهیاری و شورای اسلامی روستای دره ابراهیم و چند روحانی روستا مستقر در نهاوند و قم برگزار می شود.

وی گفت: در مسابقه دو صحرانوردی که به مسافت ۵ کیلومتر از حرم امام زاده پیر غیب تا حرم امام زاده ابراهیم(ع) در دو رده سنی نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود و به نفرات اول تا سوم جوایز نفیسی به صورت نقدی همراه با حکم و مدال اهدا و نفرات برتر به کمیته استعدادیابی استان همدان معرفی می‌شوند.

سوری اظهار داشت: ساعت ۹ صبح دوم تیرماه ابتدا مسابقه دو صحرانوردی در رده نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود سپس در بعد از ظهر همان روز از ساعت ۱۵ مسابقه شفایی حفظ و قرائت صحیح زیارت عاشور با حضور اساتید حوزه و دانشگاه نهاوند و قم زیر نظر حجج اسلام جلالوند و حسنوند و چند استاد دیگر برگزار می‌شود و به ۵ نفر برگزیده که امتیاز ۱۰۰ را کسب کنند جایزه کمک هزینه سفر به کربلا در ایام اربعین اهدا می‌شود.

وی با اشاره به شیوه‌نامه آزمون شفایی قرائت صحیح و حفظ زیارت عاشورا افزود: هر کس که ثبت‌نام و در آزمون شرکت کند برای او ۱۰۰ امتیاز در نظر گرفته می‌شود، ولی به ازای هر یک از موارد اشتباه، امتیازاتی از آن ۱۰۰ امتیاز اولیه کسر می‌شود که شامل فراموشی کلمه (۳ امتیاز)، اعراب اشتباه (۱.۵ امتیاز)، فراموشی جمله (۴ امتیاز)، برای تپق زدن امتیاز کم نمی‌شود، اگر راهنمایی شود و اصلاح کند (نصف امتیاز) کسر می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند بیان کرد: جوایز مسابقه دو صحرانوردی و حفظ و قرائت زیارت عاشورا روز عید غدیر در حرم امام زاده ابراهیم(ع) واقع در روستای دره ابراهیم به برندگان اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما