شناسهٔ خبر: 67070993 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسابقه جایزه بزرگ دو صحرانوردی و حفظ زیارت عاشورا غدیر در نهاوند برگزار می‌شود

رئیس اوقاف و امور خیریه نهاوند گفت: به مناسبت عید غدیر جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی غدیر با میزبانی امام زاده ابراهیم واقع در روستای دره ابراهیم انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

مهدی سوری گفت: به مناسبت عید غدیر جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی غدیر با میزبانی امام زاده ابراهیم واقع در روستای دره ابراهیم انجام می‌شود.

وی افزود: این جشنواره فرهنگی ورزشی به مدت یک روز در دو تیرماه به صورت صبح و بعد از ظهر درروستای دره ابراهیم نهاوند برگزار و نفرات برتر جشنواره در روز عید غدیر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

سوری بیان کرد: این جشنواره با کمک اهالی روستای دره ابراهیم هیات امنای امام زاده ابراهیم اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند هیات دو ومیدانی بسیج رسانه شهرستان نهاوند و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد روستا‌های دره ابراهیم و تکه و پایگاه بسیج و دهیاری و شورای اسلامی روستای دره ابراهیم و چند روحانی روستا مستقردر نهاوند و قم برگزار می‌شود.

وی گفت: در مسابقه دو صحرانوردی که به مسافت ۵ کیلومتر از حرم امام زاده پیر غیب تا حرم امام زاده ابراهیم در دو رده سنی نوجوانان و جوانان برگزار و به نفرات اول تا سوم جوایز نفیسی به صورت نقدی همراه با حکم و مدال اهدا و نفرات برتر به کمیته استعداد یابی استان همدان معرفی می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند اظهار داشت: ساعت ۹ صبح دوم تیرماه ابتدا مسابقه دو صحرانوردی در رده نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود سپس در بعد از ظهر همان روز از ساعت ۳ مسابقه شفایی حفظ و قرائت صحیح زیارت عاشور با حضور اساتید حوزه و دانشگاه نهاوند و قم زیر نظر حجج اسلام جلالوند و حسنوند و چند استاد دیگر برگزار و به ۵ نفر برگزیده که امتیاز ۱۰۰ را کسب کنند جایزه کمک هزینه سفر به کربلا در ایام اربعین اهدا می‌شود.

وی افزود: شیوه نامه آزمون شفایی قرائت صحیح و حفظ زیارت عاشورا به این شکل است که هر کس که ثبت نام کند و در آزمون شرکت کند برای او ۱۰۰ امتیاز در نظر گرفته می‌شود، ولی به ازای هر یک از موارد زیر امتیازاتی از آن ۱۰۰ امتیاز اولیه کسر می‌شودکه شامل فراموشی کلمه ۳ امتیاز

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند بیان کرد: جوایز مسابقه دو صحرانوردی و حفظ و قرائت زیارت عاشورا روز عید غدیر در حرم امام زاده ابراهیم واقع در روستای دره ابراهیم به برندگان اهدا می‌شود

نظر شما