شناسهٔ خبر: 67070801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

ساماندهی ۲۵ هزار قطعه از اشیای تاریخی خوزستان

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: با برون‌سپاری و نظارت فنی تخصصی کارشناسان باستان شناس، مرمتگران متخصص در سال جاری، بیش از ۲۵ هزار قطعه از اشیای تاریخی استان ساماندهی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، محمدحسین ارسطو‌زاده اظهار داشت: با برون‌سپاری و نظارت فنی تخصصی کارشناسان باستان شناس، مرمتگ‌ران متخصص و امنای اموال فرهنگی تاریخی استان، در سال جاری بیش از ۲۵ هزار قطعه از اشیای تاریخی استان ساماندهی خواهد شد. وی با بیان اینکه علاوه بر این ۴۰۰ شئ تاریخی ارزشمند، ۱۰ تدفین تابوتی و خمره‌ای حاصل از کاوش‌های باستان‌شناسی سطح استان مرمت خواهند شد، افزود: این اقدام با برنامه‌ریزی منسجم هدفمند و با نیاز‌سنجی و اولویت‌بندی انجام پذیرفت.

 

ارسطو‌زاده با اشاره به فعالیت‌های اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در سال‌های اخیر تصریح کرد: از سال ۹۰ تاکنون تعداد ۲۷ هزار و ۵۶۱ قطعه از اشیای تاریخی استان ساماندهی اطلاعاتی شده و در سامانه جام (سامانه جامع اموال فرهنگی تاریخی کشور) به ثبت رسیده‌اند که از این تعداد نیمی در سه سال گذشته و مابقی طی سالیان پیش از آن ساماندهی شده بودند. مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تامین و تخصیص بودجه با جهش صد‌درصدی ظرف ۶ ماه آینده بیش از ۲۵ هزار قطعه از اموال تاریخی خوزستان از شهر‌های اهواز، هفت تپه، شوش، بهبهان، و مسجدسلیمان ساماندهی اطلاعاتی و فیزیکی خواهند شد و تمامی مراحل توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان و نظارت عالی اداره کل موزه‌های کشور اجرا می‌شوند. ارسطو‌زاده در پایان از انعقاد دو قرارداد مبنی بر بهینه‌سازی و تجهیز دو مخزن اموال فرهنگی تاریخی استان در سال جاری خبر داد و افزود: این دو مخزن در شهر‌های اهواز و بهبهان بوده که استاندارد‌سازی آنها انجام می‌شود.

نظر شما