شناسهٔ خبر: 67068922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۳ آزمایشگاه کیفیت آب آشامیدنی هرمزگان را پایش می‌کنند

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: ۲۳ آزمایشگاه‌ تخصصی کیفیت آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای این استان را براساس آخرین روش‌های آزمون بین‌المللی پایش و کنترل می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عبدالحمید حمزه‌پور روز شنبه در حاشیه بازدید از آزمایشگاه‌های تخصصی پایش آب در استان، افزود: به‌منظور نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی مطابق الزامات استانداردهای ملی، ۱۲ آزمایشگاه باکتریولوژی، سه آزمایشگاه بیولوژی، ۶ آزمایشگاه فیزیکوشیمیایی، یک آزمایشگاه ریزآلاینده آلی و یک آزمایشگاه ریزآلاینده معدنی در استان هرمزگان وظیفه نمونه‌برداری و انجام آزمون‌های تخصصی کنترل کیفیت آب و پساب خروجی تصفیه خانه‌های فاضلاب را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: اخذ گواهینامه استاندارد (ISO/IEC ۱۷۰۲۵) آزمایشگاه کنترل کیفیت مرکزی و آزمایشگاه میکروبیولوژی شهرستان میناب از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، با هدف پیاده‌سازی یک سیستم مدیریت کیفیت جهت اجرای صلاحیت انجام آزمون‌ها و همچنین نمونه برداری تا آزمایشگاه بتواند خدمات خود را با بهترین کیفیت به مشتریان ارائه کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به اینکه اخذ گواهینامه اجرای برنامه ایمنی آب (WSP) در سه شهر و ۲ روستا به عنوان یک سیستم مدیریت جامع و یکپارچه بر پایه ارزیابی و مدیریت ریسک که در تمامی سامانه‌های آبرسانی می‌تواند تامین آب سالم به صورت پایدار را تضمین کند، تصریح کرد: اهداف این برنامه که از حوضه آبریز تا نقطه مصرف را شامل می‌شود، پیشگیری از آلودگی در مدت ذخیره‌سازی، توزیع و مصرف است.

حمزه‌پور، مطلوبیت کلرسنجی در بخش شهری را ۹۸.۳۳ درصد، در بخش روستایی ۹۱.۵۶ درصد و همچنین مطلوبیت کدورت سنجی در بخش شهری ۹۸.۳۷ درصد و در بخش روستایی ۹۸.۵ درصد عنوان کرد.

درحال حاضر سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود؛ از این میزان ۴۰ درصد از طریق چاه‌ها، ۳۵ درصد از طریق آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سدها و بخشی از چشمه‌ها تامین می‌شود.

نظر شما