شناسهٔ خبر: 67066571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر عامل آبفای هرمزگان خبر داد؛

فعالیت ۲۳ آزمایشگاه برای کنترل کیفیت آب در هرمزگان

بندرعباس- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در حال حاضر ۲۳ آزمایشگاه کنترل کیفیت آب و فاضلاب در استان هرمزگان فعالیت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه آزمایشگاه‌های تخصصی کنترل کیفیت آب و فاضلاب بر اساس آخرین روش‌های آزمون بین‌المللی، مسؤولیت پایش و کنترل کیفیت آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان را بر عهده دارند، افزود: به منظور نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی مطابق الزامات استانداردهای ملی ۱۲ باب آزمایشگاه باکتریولوژی، ۳ باب آزمایشگاه بیولوژی، ۶ باب آزمایشگاه فیزیکو شیمیایی، یک باب آزمایشگاه ریز آلاینده آلی و یک باب آزمایشگاه ریز آلاینده معدنی در استان وظیفه نمونه برداری و انجام آزمون‌های تخصصی کنترل کیفیت آب و پساب خروجی تصفیه خانه‌های فاضلاب را عهده دار هستند.

وی افزود: اخذ گواهینامه استاندارد ISO/IEC ۱۷۰۲۵ آزمایشگاه کنترل کیفیت مرکزی و آزمایشگاه میکروبیولوژی شهرستان میناب از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، با هدف پیاده سازی یک سیستم مدیریت کیفیت جهت اجرای صلاحیت انجام آزمون‌ها و همچنین نمونه برداری تا آزمایشگاه بتواند خدمات خود را با بهترین کیفیت به مشتریان ارائه کنند.

حمزه پور با اشاره به اینکه اخذ گواهینامه اجرای برنامه ایمنی آب (WSP)در ۳ شهر و ۲ روستا به عنوان یک سیستم مدیریت جامع و یکپارچه بر پایه ارزیابی و مدیریت ریسک که در تمامی سامانه‌های آبرسانی می‌تواند تأمین آب سالم به صورت پایدار را تضمین نماید، تصریح کرد: اهداف این برنامه که از حوضه آبریز تا نقطه مصرف را شامل می‌شود، پیشگیری از آلودگی در مدت ذخیره سازی، توزیع و مصرف است.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در پایان مطلوبیت کلر سنجی در بخش شهری را ۹۸.۳۳ درصد، در بخش روستایی ۹۱.۵۶ درصد و همچنین مطلوبیت کدورت سنجی در بخش شهری ۹۸.۳۷ درصد و در بخش روستایی ۹۸.۵ درصد عنوان کرد.

نظر شما