شناسهٔ خبر: 67068776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌بینی، بارش‌های رگباری از بعدازظهر شنبه برای استان پیش‌بینی می‌شود که در نتیجه آن احتمال وقوع آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

صاحب‌خبر -

یاسر اشتاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رگبار متناوب باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت توام با خیزش گردو خاک نیز برای استان از بعد از ظهر امروز پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: در نقاط مستعد نیز احتمال بارش تگرگ و هم چنین مه گرفتگی و کاهش دید دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: پیرو هشدار نارنجی صادر شده در روزهای گذشته توصیه می شود که دستگاههای خدمات رسان و عضو مدیریت بحران تمهیدات لازم را در این زمینه به کار گیرند و شهروندان نیز از تردد در ارتفاعات تا اطلاع ثانوی بپرهیزند.

وی با توصیه به دامداران هم گفت: توصیه می شود از چرای دام در ارتفاعات تا پایان فعالیت سامانه در منطقه خودداری کرده و به علت احتمال بروز صاعقه در دامنه کوه ها هم تردد نداشته باشند.

اشتاد با اشاره به اینکه دمای هوای استان نزولی است، افزود: در شبانه روز گذشته دمای شهرستان ارومیه حداکثر مثبت ۳۳ درجه سانتی گراد بود؛ پلدشت با ۳۷ درجه گرم ترین و تکاب با مثبت ۹ درجه سانتی گراد خنک ترین شهر استان بودند.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با بارشهای متنوع در طی فصول مختلف سال است.

نظر شما