شناسهٔ خبر: 67068715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار مرکزی:

دولت سیزدهم بسیاری از شاخص‌های کلان اقتصادی را متحول کرد

استاندار مرکزی گفت: دولت سیزدهم در طول عمر سه‌ساله خود بسیاری از شاخص‌ها و متغیرهای کلان اقتصادی را متحول کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه صبح امروز _شنبه نوزدهم خرداد_ در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی، اظهار کرد: دستاوردها و اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم را در کمتر دولتی شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه معرفی نکردن اقدامات دولت سیزدهم جفا در حق شهید رئیسی است، افزود: زمان زیادی تا انتخابات پیش‌رو باقی نمانده است، بنابراین باید در فرصت باقی مانده از دولت سیزدهم با تلاش شبانه‌روزی و جهادی اقدامات صورت گرفته دولت را به سمع و نظر مردم برسانیم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه دولت سیزدهم در طول سه سال عمر خود بسیاری از شاخص‌ها و متغیرهای کلان اقتصادی را متحول کرد، خاطرنشان کرد: گله‌مندی درباره اطلاع‌رسانی از اقدامات دولت سیزدهم وجود داشته است و روابط‌عمومی‌ها و مدیران وظیفه دارند که با جان و دل از خدمات صورت گرفته این دولت حمایت و این اقدامات را اطلاع‌رسانی کنند.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: در طول سه سال عمر دولت سیزدهم تحول چشمگیری در حوزه دانش‌بنیان‌ها در استان مرکزی رخ داده و نتایج خوبی حاصل شده است.

وی ادامه داد: اقدامات صورت گرفته در حوزه دانش‌بنیان‌ها با نقطه مطلوب فاصله دارد و پارک علم و فناوری استان نیازمند مساعدت‌ها و حمایت‌های جدی است، به علاوه برای الحاق زمینی به مجموعه پارک و علم و فناوری استان مرکزی باید کارگروهی با محوریت حوزه عمرانی استانداری تشکیل شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه مدیران باید تا مهلت قانونی برای جذب اعتبارات تلاش کنند، تاکید کرد: مدیران نباید اجازه دهند اعتباری به خزانه برگشت داده شود، چراکه استان در بخش‌های مختلف نیازمند اعتبار است.

مخلص‌الائمه با تاکید بر اینکه برخی مدیران با وجود اینکه امور مختلف را به خوبی پیگیری می‌کنند، اما به مبحث‌های بودجه اشراف ندارند، گفت: فرمانداران باید موضوعاتی که در توسعه شهرستان اولویت دارد را با جدیت دنبال و پیگیری کنند، فرمانداران در بعضی اقدامات نقش محوری دارند و باید خود را درگیر امور سطحی نکنند و اقدامات ویژه‌ای که با توسعه در ارتباط است را با جدیت پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: طی روزهای آینده استان مرکزی میزبان شماری از مقامات ملی برای افتتاح طرح‌های بزرگ است و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه یکی از اقدامات شاخص دولت سیزدهم تحقق شعار اشتغال‌زایی است، افزود: آمارهای اشتغال در گذشته دستکاری می‌شد، اما آمار اشتغال ایجاد شده در دولت سیزدهم به دلیل سامانه‌ای بودن، واقعی و غیرقابل انکار است.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: در سال گذشته میزان اشتغال در این استان به بیش از ۱۷۸ درصد رشد رسید و در سال جاری این موضوع باید بخش زیادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد و پایین‌ترین سطح از دوران دفاع مقدس رسید، تاکید کرد: در حال حاضر باید تمرکزها بر تولید با ارزش افزوده بالا باشد و در این زمینه همه باید به میدان بیایند تا شاهد اتفاقات چشمگیری باشیم.

استاندار مرکزی ادامه داد: بزرگترین طرح بازچرخانی پساب کشور در استان مرکزی است و شاید کمتر افرادی درباره آن اطلاع کافی داشته باشند، بنابراین لازم است اطلاع‌رسانی دقیقی در این زمینه انجام شود.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه کمتر از یک ماه به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، گفت: این استان با جدیت پیگیر مسائل انتخاباتی و افزایش مشارکت مردم در این آزمون سیاسی است.

وی تصریح کرد: همه رسانه‌هایی که دل در گرو نظام، رهبری، اسلام و شهدا دارند، برای حضور حداکثری و افزایش مشارکت مردم در انتخابات، هرچه در توان دارند را به کار گیرند.

نظر شما