شناسهٔ خبر: 67065233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مرکزی: اقدامات دولت سیزدهم در طول عمر کوتاه خود در کمتر دولتی دیده شد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: دولت سیزدهم در طول سه سال عمر خود اقدامات گسترده‌ای داشت که شاید در کمتر دولتی دیده شد و بی توجهی به معرفی این اقدامات، جفا در حق شهید جمهور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص‌الائمه روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان افزود: باید در فرصت باقی مانده از دولت سیزدهم، با کار شبانه‌روزی و جهادی در راستای اقدامات صورت گرفته این دولت، اطلاع رسانی وسیعی صورت گیرد.

وی بیان کرد: همیشه گله‌مندی در خصوص اطلاع رسانی از اقدامات دولت سیزدهم وجود داشت اما امروز روابط عمومی‌ها و مدیران وظیفه دارند که با جان و دل از خدمات صورت گرفته این دولت حمایت و آنها را اطلاع رسانی کنند.

استاندار مرکزی ادامه داد: فرمانداران در برخی اقدامات نقش محوری دارند و باید خود را درگیر امور سطحی نکنند و کار ویژه‌هایی که با توسعه در ارتباط است را با جدیت دنبال کنند.

مخلص الائمه اظهار کرد: فرمانداران باید بدانند چه موضوعاتی در توسعه شهرستان اولویت دارد و آنها را با جدیت دنبال و پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: تحول چشمگیری در حوزه دانش بنیان‌ها در سه سال عمر دولت سیزدهم در استان مرکزی رقم خورد و کارها و نتایج خوبی حاصل شد.

استاندار مرکزی افزود: البته با نقطه مطلوب فاصله وجود دارد و پارک علم و فناوری استان نیازمند یک سری کمک‌ها و حمایت‌های جدی است.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: باید کارگروهی با محوریت حوزه عمرانی استانداری مرکزی برای الحاق زمینی به مجموعه پارک و علم و فناوری استان تشکیل شود.

وی گفت: مدیران باید تا مهلت قانونی برای جذب اعتبارات تلاش کنند و اجازه ندهند اعتباری به خزانه برگشت داده شود، زیرا استان در بخش‌های مختلف نیازمند اعتبار است.

استاندار مرکزی ادامه داد: برخی مدیران با وجود اینکه امور مختلف را به خوبی پیگیری می‌کنند اما به بحث‌های بودجه اشراف ندارند.

مخلص الائمه بیان کرد: کمتر از یک ماه به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده و استان با جدیت درگیر مسایل انتخاباتی و افزایش مشارکت مردم در این آزمون سیاسی است.

وی گفت: طی روزهای آینده استان مرکزی میزبان چند تن از مقامات ملی برای افتتاح طرح‌های بزرگ است و تدابیر لازم در این خصوص نیز اندیشیده شده است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: بزرگترین طرح بازچرخانی پساب کشور در این استان است و شاید کمتر افرادی در خصوص آن اطلاع‌ داشته باشند که نیاز است اطلاع رسانی دقیق در این راستا صورت گیرد.

مخلص‌الائمه یادآور شد: تحقق شعار اشتغال یکی از موفقیت‌ها و شاخص‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم است که جای تقدیر دارد.

وی گفت: در گذشته آمارهای اشتغال دستکاری می‌شد اما آمار اشتغال ایجاد شده در دولت سیزدهم به دلیل سامانه‌ای بودن، واقعی و غیرقابل انکار است.

استاندار مرکزی بیان کرد: اشتغال این استان در سال گذشته به بیش از ۱۷۸ درصد رشد رسید و امسال باید بخش زیادی از این مهم به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص یابد.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: نرخ بیکاری کشور سال گذشته به هشت و یک دهم درصد و پایین ترین سطح از دوران دفاع مقدس رسید.

وی گفت: تمرکزها باید بر تولید با ارزش افزوده بالا باشد و در این راستا همه باید به میدان بیایند تا اتفاقات خوبی رخ دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی هم در این نشست گفت: برای سال جاری هدف‌گذاری‌های مختلفی در راستای متغیرهای کلان اقتصادی استان صورت گرفته است.

نوربخش عسکری افزود: رشد اقتصادی ۶ و نیم درصدی، رشد پنج درصدی گروه کشاورزی، رشد هفت و نیم درصدی گروه خدمات، صادرات یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری، نرخ بیکاری هفت درصد، نرخ مشارکت ۳۶ و ۶ دهم درصد و اشتغال ۱۷ هزار نفری، بخشی از این هدفگذاری‌ها است.

نظر شما