شناسهٔ خبر: 67068505 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارتقای ۱۵ پله‌ای استان اردبیل در پیشگیری مرگ و میر نوزادان

استاندار اردبیل گفت: این استان در بدو شروع خدمت دولت سیزدهم از نظر مرگ و میر نوزادان، رتبه نخست کشور را داشت و اکنون با برنامه ریزی و پیشگیری‌های لازم در بخش بهداشت و درمان به جایگاه ۱۴ یا ۱۵ رسیده است.

صاحب‌خبر -

سیدحامد عاملی در آیین افتتاح ۹ طرح درمانی با حضور وزیر بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: تلاش برای کاهش میزان مرگ و میر نوزادان و ارتقای جایگاه استان از این نظر همچنان ادامه دارد و خوشبختانه از وضعیت ناگواری که داشتیم، فاصله گرفته ایم.

 او ادامه داد: در ابتدای خدمت دولت مردمی حدود یک هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی در استان کمبود داشتیم و این بسیار آزار دهنده بود و با اقدامات انجام یافته در مرکز و برخی شهرستان‌های استان، بخش قابل توجهی از این کمبود رفع شده است.

 او افزود: بخش بهداشت و درمان و مراکز درمانی استان اردبیل در سایه همت دولت سیزدهم به اندازه‌ای توسعه یافته که بیمارانی از استان‌های گیلان و آذربایجان شرقی برای درمان به اردبیل مراجعه می‌کنند، البته این توسعه یافتگی به معنای رفع تمام مشکلات نیست بلکه هنوز نیاز‌های بسیاری داریم و برای تامین آنها تلاش می‌کنیم.

استاندار اردبیل با اشاره به گستره خدمات و اقدامات دولت سیزدهم در جای جای این استان گفت: با جسارت می‌توان ادعا کرد که حجم خدمات و کار‌های دولت آیت الله رئیسی در استان اردبیل با کار‌های انجام گرفته در هشت تا ۱۰ سال قبل قابل مقایسه نیست.

نظر شما