شناسهٔ خبر: 67067423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک واحد بسته‌بندی صنایع دستی در یزد افتتاح شد

بزد _ ایرنا_ یک واحد بسته بندی صنایع دستی، روز شنبه طی مراسمی از طریق تماس ویدئو کنفرانسی با وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در یزد افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزازش ایرنا مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این مراسم گفت: تاکنون واحد بسته بندی فاخر برای تکمیل صنایع دستی در این استان وجود نداشت که این موضوع به یکی از دغدغه های هنرمندان صنایع دستی استان تبدیل شده بود.

محمد رستگاری افزود: اکنون با افتتاح این واحد این معضل تا حدودی رفع شد و یک گام ارزشمند در استان برداشته شد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم در تماس ویدئویی با این مراسم گفت: یکی از چالش های پیش رو صنایع دستی نبود واحدهای بسته بندی در این بخش است.

" سید عزت الله ضرغامی" افزود: بسته بندی صنایع دستی زمینه صادرات این محصولات را فراهم می کند و راه اندازی این واحد در استان را به فال نیک می گیریم.

واحد بسته بندی یاد شده به مناسبت هفته صنایع دستی (۱۹ تا ۲۵ خردادماه) در زیر بنای ۲ هزار مترمربع به بهره برداری رسید؛ هزینه سرمایه گذاری برای این واحد ۷۰ میلیارد ریال اعلام شد که برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم و ۲۵ نفر غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

این واحد سالانه ۷۰ هزار جعبه بسته بندی صنایع دستی تولید خواهد کرد.

سه هزار و ۳۵۰ هنرمند صنایع دستی در استان یزد فعال هستند.

استان یزد دارای ۴۰ رشته صنایع دستی است و نساجی سنتی، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، زیلوبافی، رودوزی های سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی، سراجی سنتی، کاشی هفت رنگ و کاشی معرق از جمله صنایع دستی بومی این استان به شمار می‌آید.

امروز پنج طرح صنایع دستی در استان‌های مختلف کشور به بهره برداری رسید.

نظر شما