شناسهٔ خبر: 67067246 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی؛

کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی گرمسار مرمت و احیاء شد

کاروانسرای شاه عباسی با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی، مرمت، احیا و تجهیز شده است و با افتتاح آن تعداد ۲۴ اتاق اقامتی سنتی با ظرفیت مجموعا ۸۰ نفر به امکانات گردشگری استان سمنان افزوده می‌شود.

صاحب‌خبر -
کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی گرمسار  احیاء شد
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این بنا با مدیریت صندوق توسعه و احیا و با مشارکت بخش خصوصی احیا شده و در قالب هتل سنتی با کاربری اقامتی ـ پذیرایی در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان سمنان، آماده خدمات رسانی به زائران حرم امام هشتم و گردشگران است.
کاوانسرای ایوانکی همچنین دارای دو سالن مجزا برای مراسم و پذیرایی است که جمعا ۳۰۰ نفر گنجایش دارد. راه‌اندازی این مجموعه، علاوه بر اینکه موجب رونق منطقه و افزایش گردشگر می‌شود، به طور مستقیم نیز برای ۶۸ نفر اشتغال‌زایی در پی داشته است.
این کاروانسرا از معروف‌ترین کاروانسرا‌های استان سمنان است که قدمت آن به دوره صفوی بازمی‌گردد و به عنوان یکی از آثار ملی ایران و با شماره ثبت ۱۷۶۳ به ثبت رسیده است. کاروان سرای شاه عباسی ایوانکی نخستین منزلگاه کاروان‌هایی بود که از تهران عازم خراسان می‌شدند.
ساختمان این کاروانسرا از سنگ و آجر بنا شده و دارای تزئینات آجر کاری است، همچنین این کاروانسرا از نظر معماری چهار ایوانی است که دارای پلانی مربع شکل و به صورت شرقی – غربی است است.
به مناسبت هفته صنایع دستی، مراسم افتتاحیه کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی یکشنبه ۲۰ خرداد از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار می‌شود.

نظر شما