شناسهٔ خبر: 67067170 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهردار منطقه ۱۰ تهران خبر داد

بهره‌برداری از ۲۱۰ پروژه عمرانی و خدماتی در منطقه ۱۰ تهران/ افتتاح بوستان شهدای خدمت

سیدمیثاق اختر

شهردار منطقه ۱۰ از بهره‌برداری ۲۱۰ پروژه عمرانی و خدماتی در سطح منطقه ۱۰ تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مهدی اخ الصنایع در آیین بهره‌برداری از بوستان شهدای خدمت و ۲۱۰ پروژه عمرانی ترافیکی و خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۰ در قالب  صدوبیست‌وپنجمین پویش «امید و افتخار» گفت: از ۲۱۰ پروژه‌ای که امروز به بهره‌برداری می‌رسد ۱۵۳ پروژه نتیجه طرح «من شهردارم» و نظرسنجی از شهروندان درباره اولویت‌ها و نیازهای محل زندگی آنها بوده که در دستور کار مدیریت شهری منطقه قرار گرفته است. همچنین اتمام ۳۶ پروژه توسعه محله‌ای و ۲۲ پروژه احداثی خاص که نشانه موفقیت منطقه در پیگیری خواسته‌های مردمی است، محقق شده است.

وی اضافه کرد: بخشی از این پروژه‌ها در سال گذشته به مرحله نهایی رسیده‌اند.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به بخش‌های مختلف پویش امید و افتخار در این منطقه بیان کرد: تملک و احداث بوستان شهدای خدمت به مساحت ۵۴۰۰ مترمربع یکی از پروژه‌های مهم عمرانی است که به منظور افزایش سرانه فضای سبز منطقه و رضایتمندی شهروندان، سال گذشته در دستور کار مدیریت شهری منطقه قرار گرفت.

اخ‌الصنایع اضافه کرد: همچنین به منظور گسترش و پرورش گل و گیاه در محلات ۱۰ گانه منطقه، توسعه کلینیک گل و گیاه شهیدان عسگری (نیلوفر) در دستورکار قرار گرفت. مساحت کلینیک گل و گیاه شهیدان عسکری ابتدا ۸۷ مترمربع بود که با توسعه زیربنای آن، در مجموع مساحت این کلینیک به ۱۷۳ مترمربع افزایش یافت. در این مرکز، خدماتی، چون دوره‌های آموزشی رایگان گلکاری، تکثیر و نگهداری گیاهان آپارتمانی به شهروندان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به احداث مرکز نیمه مکانیزه تفکیک پسماند خشک اظهار کرد: تراکم بالای جمعیت، وسعت کم، کمبود امکانات و الزامات زیست محیطی در ایستگاه بازیافت قبلی و نیز ظرفیت و میزان پسماند تولیدی منطقه (به طور میانگین روزانه ۱۹۰ تن پسماند خشک و تر)، بازسازی و تجهیز ایستگاه دپوی زباله امری ضروری بود که با احداث مرکز نیمه مکانیزه تفکیک پسماند خشک، روزانه حدود ۱۳ تن پسماند خشک در این مرکز، تفکیک و پردازش می‌شود.

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه این سوله در زمینی به وسعت ۱۰۵۰ مترمربع و در دو طبقه احداث و تجهیز شده است، تأکید کرد: کاهش تجمع پسماند خشک در ایستگاه، به حداقل رسیدن امکان نفوذ شیرابه‌های احتمالی به خاک و سفره‌های آب زیرزمینی و به دلیل گسترش محدوده ایستگاه بازیافت حفظ تفکیک پسماندهای تفکیک شده از جمله مزایای بهینه‌سازی ایستگاه بازیافت است.

اخ‌الصنایع گفت: در راستای عمل به ماده ۵۶ برنامه پنج ساله سوم توسعه مبنی بر استفاده از تجهیزات تجدیدپذیر و کمک به حفظ محیط زیست احداث نیروگاه خورشیدی و توسعه پایدار در ساختمان‌های شهرداری در دستورکار قرار گرفت و دومین نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۰ با ظرفیت ۱۰ کیلووات در بام ساختمان معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه احداث شد و در مدار تولید قرار گرفت.

وی افزود: نخستین نیروگاه منطقه به ظرفیت ۵ کیلووات در بوستان شهیدان عسگری (نیلوفر) در سال ۱۴۰۲ احداث شد و امسال با بازسازی سازه و اورهال در حال بهره‌برداری است که برق آبنمای این بوستان را تأمین می‌کند.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به تحقق وعده مدیریت شهری در حوزه توزیع آسفالت در معابر این منطقه تصریح کرد: سال گذشته حدود ۳۰ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۱۰ ریخته شد و توانستیم نهضت آسفالت‌ریزی را به خوبی در سطح منطقه اجرایی کنیم.

اخ‌الصنایع ارتقای ایمنی، بهبود کارکرد معابر شهری و تسهیل در تردد شهروندان را از جمله اهداف این طرح برشمرد و گفت: از این مقدار آسفالت توزیع شده، ۱۳ هزار تن به صورت مکانیزه و ۱۷ هزار تن به صورت روکش دستی و لکه گیری در معابر نواحی سه گانه منطقه بکار رفته است.

وی با تأکید بر اینکه مناسب سازی معابر و افزایش دسترسی افراد کم‌توان به خدمات شهری و سهولت در تردد از اولویت‌های مدیریت شهری است، اظهار کرد: سال گذشته با اختصاص اعتبار ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان، بیش از ۱۳ هزار مترمربع از معابر شهری منطقه پیاده رو سازی و مناسب سازی شد و رتبه نخست مناسب‌سازی معابر و اماکن پایتخت در بین مناطق ۲۲‌گانه به منطقه ۱۰ اختصاص یافت.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: با توجه به اهمیت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر تهران و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، ساخت ۴ ایستگاه اتوبوس تندرو در بزرگراه شهید نواب صفوی و همچنین احداث پایانه تاکسیرانی ایستگاه مترو بریانک به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع در دست اقدام قرار گرفت و به منظور سهولت تردد سالمندان، معلولان و روشندلان احداث سکوهای ویژه‌ای در این پایانه تاکسیرانی، طبق نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران اجرایی شد.

شهردار منطقه ۱۰ افزود: احداث مخازن آب بوستان‌های آیینه، هزار شهید، غنی‌پور و زنجان، افتتاح و راه‌اندازی کانون‌های محیط زیستی در مدارس، مساجد و غیره، حفر ۱۱ حلقه چاه جذبی، نصب المان‌های نوری در رفیوژ خیابان امام خمینی (ره)، ۱۴۸۰۰ مترطول تبدیل نهر به کانیو، اجرا و پیشرفت ۹۷ درصدی تکمیل شبکه فاضلاب شهری در سطح منطقه، هوشمندسازی ۷ بوستان در سطح منطقه، بازپیرایی ۱۹۷۰۰ مترمربع فضای سبز در سطح معابر و بوستان‌ها و بهسازی موزه هفت چنار از دیگر پروژه‌های افتتاحی در قالب یکصد و بیست و پنجمین پویش امید و افتخار این منطقه است.

به گزارش ایسنا، مجید باقری در آیین بهره‌برداری از بوستان شهدای خدمت و ۲۱۰ پروژه عمرانی ترافیکی و خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۰ که در قالب صدوبیست‌وپنجمین پویش «امید و افتخار» با حضور قیومی فرماندار تهران، چمران ریاست شورای شهر تهران و اخ‌الصنایع شهردار منطقه ۱۰ برگزار شد، گفت: یکی از افتخارات ششمین دوره مدیریت شهری این است که مردم خودشان در انتخاب و اولویت‌بندی پروژه‌های محل زندگی خود مشارکت داشتند به شکلی که منطقه مردم ۱۰ در طرح «من شهردارم» مشارکت بسیار خوبی را داشتند.

وی افزود: مردم منطقه ۱۰ رتبه بالایی در مشارکت طرح «من شهردارم» کسب کردند و از این پس وظیفه شهرداری است که پس از تصویب بودجه پروژه‌های تعیین شده توسط مردم، این مشارکت را پاس بدارد و در جهت اجرا و تحقق این پروژه‌ها گام بردارد.

باقری ادامه داد: خوشبختانه امروز تعداد زیادی از پروژه‌های طرح «من شهردارم» در منطقه ۱۰ به بهره‌برداری رسید. امیدواریم با حمایت شهردار تهران و برنامه ریزی که انجام شده بتوانیم این پروژه‌ها را هرچه زودتر به ثمر برسانیم.

انتهای پیام

نظر شما