شناسهٔ خبر: 67067707 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در یکصد و بیست و پنجمین پویش امید و افتخار اعلام شد؛

بهره‌برداري از 3 بوستان و افزايش سرانه فضاي سبز منطقه10؛ امسال/ محور شرقي بزرگراه يادگار امام (ره) تا پايان سال تکميل مي‌شود

صاحب‌خبر -
بهره‌برداري از 3 بوستان و افزايش سرانه فضاي سبز منطقه10؛ امسال/ محور شرقي بزرگراه يادگار امام (ره) تا پايان سال تکميل مي‌شود
خبرگزاری آریا - یکصد و بیست و پنجمین پویش امید و افتخار در منطقه 10 پایتخت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری آریا ، آیین افتتاح بوستان شهدای خدمت و 210 پروژه عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 10، صبح امروز - 19 خرداد 1403- در یکصد و بیست و پنجمین پویش امید و افتخار با حضور احمد قیومی فرماندار تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مجید باقری معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران، علی محمد مختاری مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، احمد علوی و مهدی بابایی از اعضای شورای شهر تهران، محمد علی الفت‌پور رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران، رضا محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، علیرضا جعفری مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران، مهدی اخ‌الصنایع شهردار منطقه 10، جمعی از مدیران شهری و اهالی منطقه 10 برگزار شد.
مهدی اخ‌الصنایع شهردار منطقه 10 در ابتدای این مراسم اظهار کرد: 350 پروژه «من شهردارم» در منطقه 10 در سال جدید مصوب شده و امروز 150 پروژه از این تعداد را افتتاح خواهیم کرد. 22 پروژه منطقه ای نیز امروز افتتاح خواهد شد و امیدواریم تا پایان دوره حدود 300 پروژه دیگر را نیز در منطقه به بهره برداری برسانیم.
وی افزود: پروژه ها با نگاه به وسعت و جمعیت محلات دیده شده و سعی کردیم عدالت اجتماعی را در برنامه ریزی ها داشته باشیم. بوستان شهدای خدمت حدود 5 هزار متر به وسعت فضای سبز منطقه اضافه می کند . سرانه فضای سبز منطقه در زمانی که منطقه را تحویل گرفتیم حدود 2.6 متر مربع بود که در حال حاضر به 2.93 رسیده است و تا پایان سال به 3 متر می رسد.
اخ‌الصنایع ادامه داد: مرکز مکانیزه تفکیک پسماند و کلینیک گل وگیاه شهیدان عسگری با مساحت 173 متر از دیگر پروژه هایی است که در اختیار شهروندان قرار می گیرد. همچنین احداث بی.آر.تی های سطح منطقه در محور نواب را داریم که ایستگاه های قدیمی حذف و ایستگاه های جدید افتتاح می شود. دو نیروگاه خورشیدی نیز در بین این پروژه ها قرار دارد.
شهردار منطقه 10 عنوان کرد: تا پایان سال سه بوستان دیگر که یکی از آن‌ها 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و دو بوستان نیز در حال تملک است، به منطقه اضافه خواهد شد. همچنین دو پارکینگ طبقاتی و زیرسطحی که پیشرفت 30 درصدی داشته اند، در منطقه در حال ساخت است. علاوه بر این تا ماه آینده دو میدان میوه و تره بار در منطقه در اختیار شهروندان قرار می گیرد و ساختمان بحران ناحیه 2 منطقه نیز تا پایان دوره افتتاح می شود.
وی در پایان با بیان اینکه بیشترین بافت فرسوده تهران در منطقه 10 وجود دارد، گفت: رکورد 10 ساله صدور پروانه در منطقه 10 در سال گذشته شکسته شد و امیدواریم امسال نیز بتوانیم برنامه های ویژه در نوسازی بافت فرسوده را ادامه دهیم. همچنین محور شرقی یادگار امام (ره) نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود.
انتهای پیام/

نظر شما