شناسهٔ خبر: 67066790 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رتبه نخست استان یزد در کاهش خاموشی در کشور

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، از رتبه نخست استان یزد در کاهش خاموشی در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

 جم مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: استان یزد در جایگاه نخست کشور در کاهش خاموشی به ازای هر مشترک در سال است و رتبه برتر کاهش تلفات را دارد.

وی افزود: در دولت سیزدهم ۴۸۳ پروژه برق رسانی با اعتباری افزون بر ۵۴۰ میلیارد تومان اجرا شد. 

جم با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه برق، گفت: ۶۷۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط و شبکه فشار ضعیف در سطح استان احداث و به ۱۳۳ روستا با اعتبار ۲۰۵ میلیارد تومان برق رسانی شد. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به اینکه ۳۰ پروژه نهضت ملی مسکن با اعتبار ۳۹ میلیارد تومان در سطح استان انجام شد، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم، ۱۱۳ پروژه تامین روشنایی معابر با اعتبار حدود ۱۰۰ میلیارد تومان و ۱۱۴ پروژه اصلاح و بهینه سازی شبکه با اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومان اجرا شد. 

جم تبدیل ۲۶۰۰۰ چراغ گازی به چراغ ال‌ای دی در سطح استان یزد، نصب ۳۲۸ دستگاه ترانس در مناطق مختلف استان جهت تقویت شبکه و برقرسانی به متقاضیان جدید و افزایش ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی از ۶ مگاوات در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۰ مگاوات در سال ۱۴۰۳ را مورد اشاره قرار داد.

وی تعویض ۸۰۰۰ پایه فرسوده در مناطق مختلف استان و جایگزینی ۲۹۰ کیلومتر سیم مسی با کابل خودنگهدار را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: رویت پذیری تمام مشترکین صنعتی و کشاورزی و کنترل پذیری ۲۲۶۲۰ مشترک در سطح استان تا به حال انجام شده است.

نظر شما