شناسهٔ خبر: 67066252 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری جشن های وصال شیرین با شعار ازدواج آسان و آسمانی

مدیرکل توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از برگزاری جشن های وصال شیرین با شعار ازدواج آسان و آسمانی در کشور از امروز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام مهدی متقی‌فر؛ مدیرکل توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با حضور در برنامه سلام خبرنگار به تشریح برنامه های هفته ازدواج پرداخت و افزود: هر سال به مناسبت سالروز ازدواج حضرت امیر (ع) و حضرت زهرا (س) هفته ازدواج برنامه های متعددی را در سراسر کشور به ویژه در حوزه ترویج ازدواج آسان و جشن وصال با شعار ازدواج آسان و آسمانی را برگزار می کنیم.
متقی‌فر گفت: در دو سال گذشته جشن وصال ملی را خدمت رئیس جمهور فقیدمان حضرت آیت الله شهید رئیسی بودیم و بنای خوبی برای ارج نهادن به مسئله ازدواج و مسئله جوانان پایه ریزی شد  و امسال هم الحمدلله در سراسر کشور این برنامه ها را در سراسر استان ها خواهیم داشت.
وی مهمترین و محوری ترین برنامه های این مراسم را ترویج ازدواج آسان، کارهای فرهنگی و رسانه ای، کارهای تبلیغاتی، برگزاری جشن های آسان و آسمانی، کارگاه های آموزشی و بحث های مشاوره ای که وزارت ورزش و جوانان متولی صدور مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج خانواده است اعلام کرد و گفت: این مراکز، این هفته خدمات رایگانی به جوانان در موضوع ازدواج خوب، پایدار و لذت بخشی ارائه می دهد.
متقی‌فر گفت: ما در طول سال مشاوره های رایگان را برای خانواده های محروم یا کسانی که به هر حال توان پرداخت کامل حق مشاوره را ندارند ارائه دادیم و در سال گذشته ما بیش از ۱۰ میلیارد حمایت مراکز مشاوره داشتیم که در حوزه مشاوره رایگان این اتفاق رقم خورده امسال هم ان شاء‌الله این حمایت برقرار است.

مدیرکل توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان تاثیرات مراکز مشاوره را رضایت بخش دانست و گفت: ما در سال ۱۴۰۱ و در سال ۱۴۰۲ ارزیابی مراکز مشاوره هم داشتیم که بیش از ۸۰ درصد مشاوره‌های ازدواج را قبل از شروع زندگی تاثیرگذار اعلام کردند.

<div id="video-display-embed-code_11194477"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4254140/11194477?width=600&height=350"></script></div>

به گفته متقی فر تاکنون بیش از ۸۸۰ مرکز مشاوره در سراسر کشور دایر است که و در دو سال گذشته بیش از ۴۴۰ مرکز مشاوره صادر شده که در شهرستان‌های محروم این مراکز فعال هستند و خدمات مشاوره ارائه می‌دهند.
متقی فر همچنین از رونمایی سامانه ملی مشاوره و آموزش ازدواج خبر داد و افزود: این سامانه به منظور ارائه خدمات ارزان ازدواج و خدمات ازدواج است که همه خدمات ۱۴ گانه‌ای که در شکل گیری ازدواج از ماشین عروس و لباس عروس و کت و شلوار و تالار عروسی و عکاسی، طلافروشی و لوازم خانگی همه اینها در این ارائه خدمت سهیم هستند.
به گفته مدیرکل توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان تاکنون بیش از هزار خدمت در سراسر کشور بارگذاری شده وافراد می توانند با مراجعه به سامانه،
hamrah.msy.gov.ir معرفی نامه را دریافت و از این خدمات استفاده کنند.


<div id="video-display-embed-code_11194479"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4254140/11194479?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما