شناسهٔ خبر: 67065473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری ۲۶ برنامه صنایع دستی در استان سمنان

معاون صنایع‌ دستی استان سمنان از برگزاری بیش از ۲۶ عنوان برنامه برای گرامیداشت هفته صنایع‌ دستی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سلطانی‌پور در آستانه روز جهانی صنایع دستی، از آغاز برنامه‌های این هفته از فردا خبر داد و گفت: برگزاری بیش از ۲۶ ویژه‌برنامه از جمله افتتاح فروشگاه‌ها و خانه‌های صنایع‌ دستی، رونمایی از فاز نخست مستندنگاری و آلبوم آثار صنایع‌ دستی استان سمنان، برگزاری نشست خبری هفته صنایع‌ دستی، اجرای زنده صنایع‌ دستی و برپایی بازارچه و نمایشگاه‌های صنایع‌ دستی از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در استان سمنان است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته صنایع‌ دستی و روز جهانی صنایع‌دستی از فردا آغاز می‌شوند، ادامه داد: این برنامه‌ها که از ۲۰ خرداد ماه آغاز می‌شوند و تا ۲۷ خرداد ماه ادامه دارند در شهرستان‌های هشت‌گانه استان اجرایی می‌شوند.

معاون اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان با بیان اینکه در این هفته چند فروشگاه‌ صنایع‌ دستی در شهرستان‌های سمنان و شاهرود افتتاح می‌شود، گفت: بهره‌برداری از اولین خانه صنایع‌ دستی سمنان در روستای خیرآباد با حضور ویدیوکنفرانسی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در هفته صنایع‌ دستی انجام می‌شود.

او بیان کرد: از دیگر رویدادهایی که برای نخستین بار در این استان در هفته صنایع‌ دستی برگزار می‌شود، رونمایی از فاز اول مستندنگاری صنایع‌ دستی و آلبوم آثار صنایع‌ دستی استان سمنان است.

نظر شما