شناسهٔ خبر: 67065285 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

از ابتدای سال تا کنون محقق شد:

کشف بیش از ۲۵۰ کیلو مواد مخدر در کردستان

جانشین فرمانده انتظامی کردستان گفت: از ابتدای سال تا ۱۸ خرداد، ۲۶۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۳ درصد بیشتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، سردار لطف‌الله دارابی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در مدت مذکور بیشترین مواد مخدر کشف شده، تریاک، گل و گراس بوده است.

وی با بیان اینکه طرح های ۶ گانه مقابله با مواد مخدر در ۳۹۳ مورد اجرا شده است، افزود: در قالب همین طرح‌ها، ۳۲ هزار و ۱۴۶ عدد قرص روان گردان در استان کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان آمار دستگیر شدگان در رابطه با مواد مخدر در قالب این طرح ها را ۹۲۳ مرد و ۱۳ زن اعلام و اضافه کرد: امسال ۴۸۱ معتاد متجاهر و ۷۸ معتاد عادی در استان دستگیر شدند.

سردار دارابی با اشاره به اینکه بیشترین دستگیرشدگان مربوط به توزیع و مصرف تریاک با ۳۵ درصد است، ادامه داد: بالاترین تعداد دستگیرشدگان مربوط به رده سنی ۳۱ تا ۴۳ سال با ۳۳۰ نفر بوده است، ضمن اینکه بیشترین آنان با ۳۶ درصد، شغل کاذب داشتند.

وی یادآور شد: در قالب طرح آرامش هم در سنندج ۹ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ۵۰ نفر دستگیر، ۱۵۶ معتاد متجاهر جمع آوری و ۲ باند متلاشی شد.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان تاکید کرد: با توجه به اینکه ۳۵ درصد معتادان متجاهر مربوط به سقز است، ایجاد کمپ ماده ۱۶ در این شهرستان ضروری است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان هم گفت: هماهنگی دستگاه های عضو شورای مبارزه با مواد مخدر استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است اما باید تثبیت شود.

محمد جباری با بیان اینکه اخیرا گزارش هایی از کشت خشخاش در استان دریافت شده است، افزود: فرهنگ سازی و تببین خطرات استفاده از مواد مخدر باید مستمر و در این رابطه تمرکز روی مدارس باشد.

وی بر لزوم فراهم کردن شرایط اشتغال برای معتادان بهبودیافته بعد از ترخیص از کمپ‌ها و زندان و توجه به طرح‌های اشتغالزا تاکید کرد.

نظر شما