شناسهٔ خبر: 67064684 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در کتابخانه روستای گرکان انجام شد؛

قصه‌خوانی کودکان از کتاب «لشکر کلمات»

مرکزی ـ قصه‌خوانی کودکان از کتاب «لشکر کلمات» از سری کتاب‌های سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه امام خمینی(ره) روستای گرکان شهرستان آشتیان از توابع استان مرکزی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، این قصه‌خوانی با حضور پرشور کودکان اعضای کتابخانه امام خمینی (ره) و علاقمندان در روستای گرکان برگزار شد و قصه‌خوانی از کتاب «لشکر کلمات» با شور وصف ناپذیری توسط کودکان انجام شد.

کتاب «لشکر کلمات» از مجموعه یک قصه یک حدیث؛ نوشته مریم کوچکی است که توسط انتشارات «به‌نشر» به زیور طبع آراسته شده است. در مجموعه یک قصه یک حدیث؛ هر داستان به یک حدیث از امام رضا (ع) اشاره دارد. در کتاب «لشکر کلمات»، محور داستان بر پایه حدیث «زبان خود را نگهدار عزیز می‌شوی» است.

روستای گرکان زادگاه بسیاری از بزرگان تاریخ است که در ۷۵ کیلومتری اراک و در کوهپایه کوه کلاهه آشتیان قرار دارد و قدمت آن به زمان ساسانیان می‌رسد. روستایی که وجود درختان ۱۰۰ ساله و خانه‌های با قدمت یک قرن از ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.

یکی از ریشه‌های نام روستای گرکان، گبر مکان یعنی محل اسکان زرتشتیان است. این روستا در بخش مرکزی شهرستان آشتیان قرار دارد. زبان مردم گرکان فارسی است که با لهجه شیرینی عجین شده و زادگاه مشاهری همچون عبدالعظیم قریب بنیانگذار ادبیات نوین فارسی، عبدالکریم قریب پدر علم زمین شناسی ایران، محمد قریب پدر طب کودکان ایران، محمدحسین قریب گرکانی معروف به شمس العما، نویسنده کتاب قطوف الربیع فی صنوف البدیع، بدرالزمان قریب عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی و متخصص فرهنگ و زبان باستانی ایران و … است.

نظر شما