شناسهٔ خبر: 67062998 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

ايسنا : طبق نظرسنجی جدید Yahoo News/YouGov، برای اولین بار از اکتبر ۲۰۲۳ میزان حمایت‌ها از بایدن با ۴۶ درصد در مقابل ترامپ با ۴۴ درصد بیشتر شده است.

صاحب‌خبر -

۶ نظرسنجی گذشته Yahoo News/YouGov، نشان داد که میزان حمایت‌ها از ترامپ و بایدن تقریبا یکسان است. نظرسنجی اخیر مشخص کرد که سطح حمایت کنونی از بایدن که ۴۶ درصد است در بالاترین حد خود از اوت ۲۰۲۳ قرار دارد.

خبر مرتبط
اولین جنگ لفظی بایدن با رئیس جمهور سابق/ ترامپ یک «جنایتکار محکوم» است

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای اولین بار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق را یک «جنایتکار محکوم» توصیف کرد و گفت که ترامپ در صورت پیروزی در یک دوره‌ دیگر انتخابات ریاست جمهوری، تهدیدی بزرگ برای ایالات متحده محسوب می‌شود.

در این میان، اکثر آمریکایی‌ها می‌گویند با اینکه حکم صادره علیه ترامپ درست بوده اما آنها نظر خود را درباره رئیس‌جمهور سابق تغییر نداده‌اند.

این نظرسنجی از ۱۸۵۴ آمریکایی بالغ از سوم تا ششم ژوئن سال جاری میلادی انجام شده است.

در این نظرسنجی مشخص شد که ۸۱ درصد از حامیان کنونی ترامپ فکر می‌کنند که هیات منصفه به رای اشتباهی رسیده است. ۸۳ درصد می‌گویند ترامپ در محاکمه بیشتر قربانی بود تا جنایتکار و ۸۷ درصد معتقدند که این نتیجه غیرمنصفانه و به منظور آسیب سیاسی به او بوده است.

با این حال، در نظرسنجی جدید مشخص شد که محکومیت ترامپ در دادگاه تا حدی به نفع بایدن بوده و او توانسته برای اولین بار در نظرسنجی‌ها جلو بیفتد.

۹ درصد از رای دهندگان به دنبال کاندیدای دیگری به جز ترامپ و بایدن هستند به طوریکه رابرت اف.کندی جونیور، کاندیدای مستقل با چهار درصد از «کورنل وست» مستقل، «چیس اولیور» کاندیدای لیبترین و «جیل استین»، کاندیدای حزب سبزها که همگی یک درصدی هستند، جلوتر است.

نظر شما