شناسهٔ خبر: 67301283 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

جهان تبدیل لبنان به غزه را تحمل نمی‌کند/ جنگ غزه جنگ متفاوتی... -

اقتصاد ایران: دبیرکل سازمان ملل ضمن تأکید دوباره بر ضرورت توقف جنگ در نوار غزه گفت که مردم جهان تحمل نمی‌کنند که لبنان به غزه‌ای دیگر تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دبیرکل سازمان ملل بار دیگر بر ضرورت توقف جنگ و آتش‌بس فوری در نوار غزه تأکید کرد.

«آنتونیو گوترش» طی سخنانی ضمن هشدار درباره خطر گسترش نزاع در خاورمیانه تأکید کرد که مردم جهان طاقت ندارند که لبنان به غزه دیگری تبدیل شود و اجازه آن را نخواهند داد.

وی با ابراز نگرانی از تشدید تنش‌ها در مرزهای فلسطین اشغالی و لبنان تصریح کرد: همه طرف‌ها باید به قطعنامه 1701 شورای امنیت در مورد لبنان پایبند باشند. هیچ راه حل نظامی برای وضعیت متشنج در مرز لبنان و اسرائیل وجود ندارد. تا کنون جان بسیاری در دو سوی خط آبی بین لبنان و اسرائیل از دست رفته است و ده ها هزار نفر آواره شده اند.

دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد: توقف خصومت‌ها در مرز لبنان و اسرائیل تنها راه حل بحران کنونی است و این خصومت‌ها باید متوقف شود. ما برای تقویت ثبات و امنیت در مرزهای لبنان و اسرائیل تلاش خواهیم کرد. نیروهای حافظ صلح سازمان مللبه صورت میدانی برای کاهش تنش‌ها در این مرزها اقدام می‌کنند.

وی همچنین تصریح کرد: اسرائیل اجازه نمی دهد کلاه آبی‌ها کاروان های کمک رسانی در غزه را همراهی کنند. ما همچنان برای آتش‌بس فوری در نوار غزه، آزادی بی‌قید و شرط اسیران و مسیری برای راه‌حل دو دولتی فشار می‌آوریم. جهان باید با صدای بلند و واضح بگوید که آتش‌بس فوری در غزه نه تنها ممکن است، بلکه ضروری است.

آنتونیو گوترش گفت: جنگ کنونی در نوار غزه با هر جنگ دیگری متفاوت است. ما اکنون شاهد آشوب کامل در نوار غزه هستیم و هیچ قدرت حاکمی در آنجا وجود ندارد. باید در نوار غزه به قوانین بین المللی احترام گذاشته و اجازه داده شود کمک‌ها به این باریکه ارسال شود.

نظر شما