شناسهٔ خبر: 67062751 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴| مرحله گروهی؛

هشتمین شکست تیم ملی والیبال/ ایران حریف همسایه نشد

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در هفته دوم لیگ ملت‌ها مقابل ترکیه مغلوب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی والیبال کشورمان امروز _جمعه هجدهم خرداد_ در سومین دیدار هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ از ساعت ۰۶؛۳۰ مقابل ترکیه صف آرایی کرد که در نهایت با نتیجه سه بر یک ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۷ بر ۲۵ مغلوب شد.

پیش از این بلند قامتان کشورمان در هفته دوم مقابل ژاپن، برزیل و بلغارستان نیز شکست خورده بودند. هفته دوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ در روزهای پانزدهم تا بیستم خرداد در شهرهای کوکورای ژاپن و اوتاوای کانادا پیگیری می‌شود.

روز گذشته با دستور رئیس فدراسیون والیبال ایران، موتا پائز از سرمربیگری تیم ملی والیبال کشورمان برکنار و پیمان اکبری جایگزین وی شد.

ترکیب اولیه تیم ملی ایران: محمدطاهر وادی، میلاد عبادی‌پور، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی فراهانی، امین اسماعیل‌نژاد، میثم صالحی، محمد ولی‌زاده و آرمان صالحی

سرمربی تیم کلی والیبال ایران: پیمان اکبری

ترکیب اولیه تیم ملی والیبال ترکیه: مورات ینی‌پازار، کان گوربوز، افه ماندیراجی، میرزا لاگومژیا، بدیرهان بولبول، فایک گونش و ولکان دونه

سرمربی تیم ملی والیبال ترکیه: سدریک انارد

ست نخست: ایران ۲۵ - ۲۲ ترکیه

بازی در حالی شروع شد که دو تیم تلاش در امتیازگیری داشتند اما این تیم ترکیه بود مه با سرویس‌های کم خطاتر و دفاع بهتر در روند امتیازگیری پیش افتاد و اختلاف ۴ امتیازی ایجاد کرد. اسماعیل نژاد سعی در امتیازگیری داشت اما خط دفاع ترکیه حملات این بازیکن را خنثی کرد. ترکیه با ضربه‌ای سریع بازیکنان ایران را جای گذاشت و نتیجه را ۱۱ بر ۱۴ کرد. توپ گیری صالحی و تمام کنندگی اسماعیل نژاد امتیاز ۱۲ را برای ایران به دنبال داشت. در نتیجه ۱۳ بر ۱۴ سرمربی ترکیه درخواست وقت استراحت داد که حاصل آن توپ و امتیاز برای ترکیه بود. میثم صالحی امتیاز تساوی را گرفت تا دو تیم در امتیاز ۱۵ برابر شوند. برای اولین برا ایران با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ در این ست پیش افتاد. دو تیم در ادامه در روند امتیازگیری پایاپای پیش رفتند.

امتیاز ۱۹ توسط سرویس مستقیم اسماعیل نژاد کسب شد. در نتیجه ۲۰ بر ۱۷ درخواست وقت استراحت دوم ترکیه داده شد که حاصل توپ و امتیاز برای ایران بود. در نهایت عبادیپور امتیاز ۲۵ را برای ایران گرفت تا ست نخست ۲۵ بر به نام ایران ضرب شود.

ست دوم: ایران ۲۳ -۲۵ ترکیه

از ابتدای ست دوم، ترکیه در روند امتیازگیری پیش افتاد و اختلاف دو امتیازی خود را حفظ کرد. آبشار قدرتمند صالحی با دریافتی از سمت ترکیه همراه نبود و در ادامه حرکت سرعتی ولی‌زاده امتیاز برابر ۱۱ را برای ایران کسب کرد. ایران ۱۵ بر ۱۳ جلو افتاد تا سرمربی ترکیه درخواست وقت استراحت کند. دونه با دفاع صالحی بازی را در امتیاز ۱۹ به تساوی کشاند. دو تیم پایاپای پیش رفتند تا اینکه عبادی‌پور سرویس خود را به تور زد و ترکیه امتیاز ۲۴ را گرفت. آبشار مرتضی شریفی بیرون رفت تا ترکیه ست را ۲۵ بر ۲۳ برنده شود.

ست سوم: ایران ۲۳-۲۵ ترکیه

ست سوم با صرب امتیاز برای ایران آغاز شد اما خیلی سریع ترکیه امتیاز تساوی را گرفت در ادامه دو تیم در روند امتیازگیری پایاپای پیش رفتند. در ادامه ترکیه ۱۲ بر ۱۰ جلو افتاد. در حالی که ایران ۱۷ بر ۱۴ عقب بود اکبری دست به تعویض زد و بربست را به جای اسماعیل‌نژاد به زمین فرستاد. مصلح‌آبادی امتیاز مستقیم سرویس گرفت تا ۱۸ بر ۱۷ ایران اختلاف امتیاز با حریف را به یک برساند. شریفی با دفاع گوربوز بازی را در امتیاز ۱۹ به تساوی کشاند. اکبری در این بازی از حضرت‌پور به عنوان بازیکن آزاد استفاده کرد و همزمان که لیبرو در زمین بود او را هم به زمین می‌فرستاد تا در دریافت به تیم کمک کند. ترکیه در این ست هم ۲۵ بر ۲۳ برنده شد.

ست چهارم: ۲۷ بر ۲۵ ترکیه

ایران در شروع این ست ۴ امتیاز پیاپی گرفت اما ترکیه بازی را در امتیاز ۵ به تساوی کشاند و در ادامه ۹ بر ۶ جلو افتاد. شریفی با عبور از دفاع ترکیه بازی را در امتیاز ۱۴ به تساوی کشاند. در ادامه بازی پایاپای پیش رفت. اسماعیل‌نژاد سرویس خود را به تور زد تا ترکیه امتیاز ۲۶ را کسب کند و در ادامه هم عبادی‌پور دفاع شد تا ترکیه ۲۷ بر ۲۵ برنده شود.

نظر شما