شناسهٔ خبر: 67062695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم:

افتتاح ۱۵ مرکز مشاوره تخصصی خانواده و ازدواج در قم

شیما احمدزاده

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم، گفت: امیدواریم جوانان با مراجعه به هنگام و مشاوره‌های پیش از ازدواج به سمت مسیر درست حرکت کنند و در نتیجه از آسیب‌های اجتماعی و نرخ طلاق کاسته شود؛ در همین راستا به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) ۱۵ مرکز مشاوره در استان افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

روح‌الله مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: استان قم با تحقق ۸۸.۴۵ درصدی اعطای وام ازدواج به متقاضیان در سال ۱۴۰۲، در میان ۳۱ استان کشور، رتبه نهم را به خود اختصاص داده‌است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم، بیان کرد: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۵۲ فقره وام ازدواج به مبلغ ۲۴ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال پرداخت شده‌است.

مقدم با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۷۴ نفر متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام تا پایان فروردین‌ماه سال جاری در استان قم ثبت شده است، یادآور شد: در فروردین سال جاری ۲۵۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال وام ازدواج به متقاضیان در این استان پرداخت شده‌است.

وی در ادامه، برگزاری جشن وصال، اجرای پویش همراهی خیرین؛ ازدواج آسان و تهیه جهیزیه، برگزاری تجلیل از فعالین و خادمین ازدواج، اهدای جهیزیه به زوج‌ها، برگزاری جشن همبستگی با هدف تهیه جهیزیه، برگزاری جشن بزرگ هلهله فرشته‌ها، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع خانواده را بخشی از برنامه‌های هفته ازدواج معرفی کرد.

مقدم اضافه کرد: تبلیغ و اجرای برنامه مشاوره رایگان در سطح استان با استفاده از مراکز مشاوره تخصصی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی خانواده، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌های رایگان در روستاها، برگزاری کارگاه مهارت‌های پیش از ازدواج در حاشیه شهر، همایش آموزشی مجردها را از دیگر برنامه‌های هفته ازدواج معرفی کرد.

معاون امور جوانان ورزش و جوانان استان قم، گفت: امیدواریم جوانان با مراجعه به هنگام و مشاوره‌های پیش از ازدواج به سمت مسیر درست حرکت کنند و در نتیجه آسیب‌های اجتماعی و نرخ طلاق کاسته شود؛ در همین راستا افتتاح ۱۵ مرکز مشاوره در استان را به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برنامه‌ریزی کردیم.

وی اظهار کرد: ایجاد کمپین رسانه‌ای با هدف مهارت ارتباطی زوجین، جهیزیه ساده، مهریه، فرزند آوری، عفاف وحجاب و حذف مراسم‌های پرهزینه در قالب جریان سازی خبری، رونمایی و اهداء کتاب با موضوع خانواده، ارائه خدمات رایگان و با تخفیف ورزشی به زوج‌های جوان در هفته ازدواج، رونمایی از ده فیلم نامه با موضوع خانواده و جمعیت، برگزاری کارگاه دانش افزایی ویژه اساتید فعال و روانشناسان در حوزه خانواده نیز از جمله برنامه‌های ما برای هفته ازدواج است.

مقدم، همچنین دیدار با علما و مراجع، فضاسازی محیطی و شهری در هفته ازدواج، برگزاری مراسم پایتخت آسمانی، برگزاری نشست‌های نقد فیلم در حوزه خانواده، اعزام زوج‌های جوان به مشهد مقدس، نشست با مراکز واسطه گری در هفته ازدواج، برگزاری نمایشگاه ازدواج(پوستر) را از دیگر فعالیت‌ها در هفته ازدواج عنوان کرد.

انتهای پیام

نظر شما