شناسهٔ خبر: 67798337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در گیلان:

توجه به امور فرهنگی خانواده ها در اولویت کارهای بهزیستی باشد

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان بر لزوم حمایت فرهنگی از مددجویان بهزیستی تاکید کرد و گفت: توجه به امور فرهنگی به خصوص در خانواده‌ها باید در اولویت کارهای بهزیستی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: هرچند که توانمندی اقتصادی و ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی کار بسیار بزرگی است، اما توجه به امور فرهنگی به خصوص در خانواده‌ها باید در اولویت کارهای بهزیستی باشد، چون این قشر آسیب پذیرتر از بقیه اقشار هستند.

فلاحتی با اشاره به مشکلات جسمی مددجویان بهزیستی افزود: استفاده از ایده‌ها و توانایی‌های ذهنی و فکری این افراد در بسیاری از موارد می‌توانند منشأ خدمات و برکات بسیاری باشند.

تحویل ۲۶۰۰ واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی کشور

«علی محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این مراسم گفت: سالانه در اثر تصادف جاده‌ای، سقوط در محیط‌های کار ساختمانی و موارد دیگر ۶۰ هزار معلول به آمار سازمان بهزیستی کشور اضافه می‌شود که نیاز به برنامه ریزی مالی و اجتماعی دارد.

علی محمد قادری افزود: در دولت شهید جمهور شیرخوارگاه‌های ما خالی از کودک شد در حالی که در دوره‌های قبل تعداد شیرخوارگان به حدی زیاد بود که در مراکز اسکان بچه‌ها با مشکل روبرو بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای اولین بار در تاریخ کشور ۴۰۰ فرزند معلول یتیم به فرزندخواندگی پذیرفته شدند که یک کار کم نظیر در دنیاست، آن هم در زمانی که فرزندان یتیم سالم به سختی به فرزند خواندگی پذیرفته می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: فردا ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در کل کشور به جامعه هدف بهزیستی تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۱۸ سال گذشته ۱۴ هزار واحد مسکن به مددجویان بهزیستی استان‌ها تحویل داده شد، افزود: در ۳ سال گذشته، بیش از ۵۰ هزار واحد مددجوی به افراد تحت پوشش بهزیستی تحویل داده شد و ساخت ۴۵ هزار واحد هم در به مراحل پایانی رسیده است.

نظر شما