شناسهٔ خبر: 67062241 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

رهاسازی یک قلاده خرس در دودانگه ساری

«کورس ربیعی» مدیر اداره امور حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران: پس از زنده‌گیری و معاینه و بررسی وضعیت حیوان و اطمینان از سلامتی آن، توله خرس در نزدیکی محل واقعه در دره جنگلی روستای ذکریا کلا که زیستگاه طبیعی خرس قهوه‌ای است، به طبیعت برگشت داده شد.

صاحب‌خبر -

مدیر اداره امور حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران از زنده‌گیری و رهاسازی یک قلاده خرس در حاشیه منطقه پناهگاه حیات وحش دودانگه -چهاردانگه کیاسر ساری خبرداد.

«کورس ربیعی» مدیر اداره امور حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران اظهار کرد: این ماده خرس جوان در حاشیه پناهگاه حیات وحش دودانگه - چهاردانگه کیاسر در روستای ذکریا کلا حد فاصل رودخانه و جنگل و اراضی کشاورزی در دامی که از سوی کشاورزان و به نحو غیرمجاز معمولا برای دفع گراز نصب می‌شود گرفتار شده بود.

  وی ادامه داد: در پی اطلاع کشاورزان محلی از بروز واقعه اکیپ امداد و نجات محیط زیست مازندران مرکب از دامپزشک، تیمارگر حیات وحش، کارشناس و نیروهای یگان حفاطت محیط زیست استان و منطقه کیاسر به محل واقعه عزیمت و توله خرس گرفتار در تله از طریق بیهوشی زنده‌گیری شد.

ربیعی اظهار کرد: پس از زنده‌گیری و معاینه و بررسی وضعیت حیوان و اطمینان از سلامتی آن، توله خرس در نزدیکی محل واقعه در دره جنگلی روستای ذکریا کلا که زیستگاه طبیعی خرس قهوه‌ای است، به طبیعت برگشت داده شد.

مدیر اداره امور حیات وحش اداره‌کل محیط زیست مازندران از تمامی کشاورزان، باغداران و دامداران درخواست کرد که به حیات و زیست طبیعی جانوران وحشی احترام بگذارند و در صورت وجود تعارض مراتب را به نزدیک‌ترین واحد محیط‌بانی و محیط زیست اطلاع دهند و از هر گونه اقدام خودسرانه و یا نصب دام و تله جدا خودداری کنند.

 به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست مازندران، وی در پایان گفت: خرس قهوه‌ای از گونه‌های جانوری شاخص جنگل‌های هیرکانی شمال و بزرگترین گوشتخوار خشکی‌زی ایران و گونه حمایت‌شده و حفاظت‌شده و از ارزش و اهمیت اکولوژیکی مهمی در چرخه زیست طبیعی و طبیعت برخوردار است.

نظر شما