شناسهٔ خبر: 67061831 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام حسین‌زاده بحرینی مطرح کرد:

شهید رئیسی پشتیبان اسلامی شدن نظام بانکی بود

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی معتقد به پیاده‌سازی اقتصاد اسلامی در کشور بود، گفت: قانون بانکداری اسلامی هم که در مسیر تصویب قرار دارد، همواره مورد تأکید و حمایت شخص شهید رئیسی قرار داشت و در تمامی جلسات آنچه دریافتیم پشتیبانی کامل ایشان از طرح مذکور و اسلامی شدن و تحول در نظام بانکی بود.

صاحب‌خبر -

حسین زاده بحرینی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در گفت‌وگو با ایکنا، درباره رویکرد شهید آیت‌الله رئیسی به اقتصاد اسلامی و حمایت او از اقتصاددانان اسلامی اظهار کرد: شهید آیت‌الله رئیسی همکاری بسیار مثبت و نزدیکی با اقتصاددانان اسلامی داشت و معتقد به پیاده‌سازی اقتصاد اسلامی در کشور بود. به جرئت باید گفت اگر حمایت‌های ایشان نبود قانون بانک مرکزی به نتیجه نمی‌رسید و تصویب نمی‌شد.

وی افزود: ورود شهید رئیسی به مقوله قانون بانک مرکزی با اخلاص همراه بود و این قانون با پشتیبانی ایشان به نتیجه رسید. قانون بانکداری اسلامی هم که در مسیر تصویب قرار دارد، همواره مورد تأکید و حمایت شخص شهید رئیسی قرار داشت.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم بیان کرد: برای اینکه قانون بانکداری اسلامی در مجلس به تصویب برسد و بررسی شود، جلساتی را با شهید رئیسی برگزار کردیم و به همین منظور یک بار جلسه شورای فقهی بانک مرکزی با حضور ایشان تشکیل شد و گزارش‌هایی را خدمت او ارائه کردیم.

حسین‌زاده بحرینی گفت: شهید رئیسی همواره تعامل خوبی با کمیسیون اقتصادی مجلس داشت و در مسیر بررسی و تصویب قانون بانکداری اسلامی پیشنهادات سازنده‌ای را مطرح و حتی جلسات خصوصی را پیرامون این موضوع با نمایندگان مؤثر برگزار می‌کرد و در تمامی این جلسات آنچه که دریافتیم پشتیبانی کامل ایشان از طرح مذکور و اسلامی شدن و تحول در نظام بانکی بود.

وی با بیان اینکه مهمترین اقدام شهید رئیسی در رفع ناترازی‌های نظام بانکی این بود که بانک مرکزی را هیچگاه تحت فشار قرار نداد، اظهار کرد: ایشان به بانک مرکزی اجازه داد وظایف حرفه‌ای خودش را انجام دهد و در دوره ریاست جمهوری او، بانک مرکزی با فراغ بال کار را دنبال کرد و توانست نرخ رشد نقدینگی را مدیریت کند و این محصول حمایت شهید رئیسی از بانک مرکزی بود.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام

نظر شما