شناسهٔ خبر: 67061733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: همه معلولان بین ۱۸ تا ۵۰ سال که توانایی راه اندازی کسب و کار را داشته باشند، مشمول دریافت تسهیلات قرض الحسنه می شوند.

صاحب‌خبر -

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، خدابنده لو گفت: سازمان بهزیستی مشوق‌های بسیار خوبی برای کارفرمایان حامی مددجویان بهزیستی در نظر گرفته است؛ به طوری که با استخدام ۲۰ نفر از افراد دارای معلولیت تا سقف ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کنند.وی افزود: سازمان در راستای تسهیلگری اشتغال برای افراد دارای معلولیت و نیازمندان تسهیلات ویژه ای، چون مشوق‌های بیمه‌ای سهم کارفرمایی و خویش فرمایی معلولین فاقد محدودیت زمانی تا زمان بازنشستگی و نیازمندان تا پنج سال و تسهیلات قرض الحسنه را پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: در این راستا در سال گذشته ۹۸۸ نفر با دریافت تسهیلات اشتغالزایی صاحب شغل شدند.
خدابنده لو با اشاره به پرداخت دستمزد "یارانه ارتقای کارآیی" توسط بهزیستی به افراد دارای معلولیت به کار گرفته شده در بنگاه‌ها و کارخانه‌ها تا سقف ۵۰ درصد دستمزد تعیین شده مطابق قانون کار، گفت: سال گذشته بیش از هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ۸۱ نفر پرداخت شده است.
وی افزود: طی سال گذشته ۸۷۹ نفر از افراد دارای معلولیت و ۲۴۱ نفر از نیازمندان تحت پوشش از مشوق‌های بیمه‌ای خویش فرمایی و کارفرمایی نیازمندان "تثبیتی و جدید" بهره‌مند شدند.

نظر شما