شناسهٔ خبر: 67960087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

با حضور عباس موزون و در مهرماه سالجاری برگزار خواهد شد؛

همایش علمی تجربه‌های نزدیک به مرگ در دانشگاه علوم پزشکی سمنان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در نشست با خبرنگاران گفت: نخستین کنفرانس علمی تجربه‌های نزدیک به مرگ در دانشگاه علوم پزشکی در مهرماه برگزار خواهد شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،دکتر مجید میرمحمدخانی ادامه داد:این همایش ملی ۲۴ مهرماه امسال با حضور پژوهشگران و مهمانانی از دانشگاه‌های مختلف در سمنان برگزار خواهد شد.

وی از برپایی رویدادهای علمی و پژوهشی به عنوان یکی از وظایف و رسالت های اصلی دانشگاه علوم پزشکی نام برد و افزود: اولین همایش علمی تجارب نزدیک به مرگ با رویکردی پژوهشی، علمی و فرهنگی برگزار خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه تجربه نزدیک به مرگ پدیده‌ای است که از سوی افرادی که در آستانه مرگ گزارش شده ادامه داد: برخی بیماران در شرایطی که علائم حیاتی نداشته و روح به طور کامل از بدن جدا نشده، این تجربه را گزارش کردند. معمولا قلب و یا مغز این افراد برای لحظاتی کارکرد خود را نداشته و فرد برای لحظه کوتاهی مرگ را تجربه می کنند و در ادامه این افراد با از سرگیری فعالیت اندادم‌ها حیاتی به زندگی برمی گردند.

میرمحمدخانی با بیان اینکه علم چندانی درباره این تجربیات وجود ندارد افزود: تاکنون عمدتا به روایت این تجربیات پرداخته شده و کمتر کار پژوهشی و علمی دقیقی درباره این تجربه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این تجربیات از منظر دینی و اعتقادی نیز از اهمیت زیادی برخوردارند اضافه کرد: این همایش به همت دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری مراکز تحقیقاتی، دانشکده‌های معارف، بیولوژی و پرستاری و... مهرماه در سمنان برگزار می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از همکاری دانشگاه های مختلفی با دبیرخانه این همایش علمی خبر داد و گفت: قرار است که حوزه های علمیه و دانشگاه هایی از سراسر کشور در برپایی این همایش علمی ما را یاری کنند.

وی از فراخوان پوستر این همایش علمی خبر داد و گفت: دکتر عباس موزون از پژوهشگران این بخش از جمله مهمانان حاضر در این همایش علمی خواهد بود.

۴۶

نظر شما